Vi kunne rigtig godt tænke os noget feedback fra nogle af jer dygtige webfolk på vores hjemmeside, som vi for nylig har opdateret. Se den her: http://bit.ly/2triMnA
Vi har en mistanke om, at sitet har nogle "visningsproblemer", da vi oplever relativt høje "bounce-rates" fra traffik som bør være relevant.
Generel feedback, sproglig, design - eller funktionalitetsmæssigt, tages også imod med kyshånd!
Heroen skal strammes op, og I går glip af mange henvendelser ved at spørge om så mange informationer i formularen. Prøv en simpel kontaktform og ring så til kunderne, det giver helt sikkert bedre hitrate, om end det kræver lidt mere.
Som Jacob nævner, så er der nogle forbedringsmuligheder i jeres hero og specielt selve kontaktformularen.
Jeg vil på det kraftigste anbefale, at I ændrer det til at man indtaster sit navn og telefonnummer. Dernæst kan I foretage en oprigning og få en personlig kontakt til kunden, hvor I via en naturlig samtale kan få svar på de spørgsmål, som I nu skal bruge for at lave denne prøvespeak: Køn, alder mm.
Der er ikke andet for end at teste det af.
Derudover bør den være responsive, så den tilpasser sig skærmen og man kan se alle informationer.
Jeg kan se, at hjemmesiden er lavet i WordPress og at I bruger "Contactform 7" (fantastisk plugin) til jeres kontaktformular. Så det bør være relativt nemt for jer at ændre. Hvis ikke, så giv mig et praj på ehj@grafikr.dk
Andre punkter
Mega fedt at I viser billeder af jer to og at I anvender social proof og viser udtalelser fra tidligere kunder - thumbs up. Folk vil gerne se, hvem der står bag hjemmesiden og jeg er fan af at gøre det personligt. Så mere af det.
Punktet "Vi matcher den perfekte stemme til dit projekt" fylder utrolig meget og det virker helt forkert - den skal I lige tage et kig på.
I har et grundlag for at lave en virkelig god hjemmeside, men jeg tror, at I har brug for at der lige kommer nogle professionelle folk indover og bruger 3-4 timer på at skabe prikken over i'et. Både på design og selve udvikling.
Tak for de meget brugbare input! - jeg tror I begge er ret spot on.
Vi vil prøve at gøre formularen mere simpel og flytte fokus mod at man blot kan ringe os op - jeg er dog ikke sikker på, at alle foretrækker dette. Det er vores opfattelse, at der er mange, som i dag slet ikke er interesseret i telefonopkald, og som bare gerne vil sende en besked, og så få noget info retur pr. mail.
Men jeg forestiller mig et todelt fokus - så potentielle kunder selv kan vælge hvad de foretrækker: a. Give os et ring b. Kontakte os via formular. Alternativt c. sende os en mail.
Først og fremmest er det en virkelig flot hjemmeside. Meget morderne og viser rigtigt fint hvad i tilbyder.
Grunden til at jeres bounce rate er så høj skyldes at det er et one page webdesign. Hvilket vil sige i ikke rigtigt kan følge med i hvordan jeres besøgende interagerer på jeres hjemmeside. Dette er super ærgerligt da man derfor ikke kan se hvilke sider som konverterer og hvilke der skal forbedres, f eks med øge fokus på CTA.
Det er desværre det negative til one page designs. De kan være super flotte, men er noget skidt når det kommer til SEO og Google Analytics