Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønthandler/Pizzeria/Sko-butik

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten

Såfremt det skulle ske med skattespekulation for øje vil selskabet der køber restpartiet og videre sælger dette jo være skattepligtig af fortjenesten, og så tror jeg fidusen er væk når du "handler med dig selv"
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Vi er enige om at selskabet der køber restpartiet og videre sælger dette er skattepligtig af fortjenesten. Men da du "handler med dig selv" behøver du ikke have en fortjeneste på dette salg.
 
Edit: Jeg siger bare hvad jeg ser
 
Morten
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten

tja men når du så sælger varen i butikken, som du har købt billigt af selskabet, så bliver der forhåbentligt en fortjeneste der kan beskattes
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Lækkert med noget modspil.
 
Lad os for sjov skyld antage at jeg må lukke en skobutik med et overskudslager svarende til 100.000 kr.
Dette lager sælger jeg til 3. mands selskabet for 20.000 kr. og må derfor notere et tab på 80.000 kr, som jeg er berettiget til at fradrage i skatteregnskabet.
 
Jeg åbner en ny forretning der sælges tøj + en del sko jeg har fået billigt (for 20.000 kroner).
Skoene går som varmt brød og sælger alle skoene på lageret til samlet 150.000 kr.
- En fortjeneste på 130.000 kr.
 
Denne fortjenste burde jeg betale skat af....MEN idet jeg har et tidligere tab på 80.000 bliver dette beløb fratrukket fortjenesten, altså 130.000-80.000 kr. = 50.000 kr., hvilket nu er mit skattegrundlag.
 
Jeg kan putte 80.000 ned i lommen og kun betale skat af 50.000 kr.
 
Hvordan synes du det lyder?
 
Morten
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Morten

Det forstår jeg så ikke helt fordelen af.
 
1. skobotik uden at ophøre
 
Sko købt hos leverandøren til kr.  100.000,00
Solgt til                                    -     150.000,00
 

Fortjeneste                              -       50.000,00

 
Jeg forstår ikke hvad fordelen er ved at flytte det til 3. mand selskab hvis du kan sælge varelageret til kr. 150.000,00 i den ene butik så kan du vel osse i den anden butik.
 
Mvh
 
Emil

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten

Øhh   Jeg vil nu nok mene at man skal se på din indkøbspris hos din eksterne leverandør i forhold til
din endelige udsalgspris, og så mener jeg at det i princippet er underordnet hvor mange gange du handler med dig selv ( plusser og minusser herved ophæver hinanden ) altså du køber et par sko hos din leverandør for eksempelvis kr 50,-  som du sælger i forretningen for kr. 130,- vil give en fortjeneste på kr. 80,-
uanset hvor mange gange du handler med dig selv.
 
At du måske kan opnå en likviditetsforskydning mellem 2 regnskabsår vil jeg ikke afvise.
 
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Emil og Hans

Tak for modspillet.

Jeg anerkender jeres ræsonnement - det kan godt være at jeg skulle holde mig til salg og marketing, som er det jeg er bedst til. Men jeg vil alligevel vove pelsen, for der er naturligvis en forklaring på at folk opretter og lukker egne selskaber indenfor kort tid – og jeg kan ikke forestille mig andet end at formålet er at betale færre penge i skat.

Lad mig prøve at bringe en joker ind i kortspillet: Offshore selskab på eksempelvis British Virgin Islands (Jomfruøerne) – et af de såkaldte skattely.

 

Fordelene er mange f.eks:

* Stiftelse og registrering er relativt billigt og  hurtigt.
* Indtægter der ikke er tjent i BVI (British Virgin Islands) beskattes  ikke.
* De lokale myndigheder fører ingen kontrol  med IBC (International Business Companies)selskaber, og der skal således ikke udarbejdes regnskab.
* Fortrolige person data registreres ikke, ligesom der er fuld anonymitet om dette udadtil.
* BVI IBC-selskaber kan ledes fra overalt i verden.

 

Lad os med dette in mente gå tilbage til eksemplet med skobutikkerne.

I min første skobutik har jeg et overskudslager svarende til 100.000 kr. Disse mange sko er købt og betalt og jeg kan derfor trække 100.000 kroner fra i regnskabet ved lukning af selskabet.

Herefter forærer jeg skoene til "min rejsende onkel Mac" der driver et offshore selskab på Jomfruøerne ("min rejsende onkel Mac"  = mig selv, men jeg har jo fuld anonymitet).

Ved opstart at ny tøj/sko-butik køber jeg skoene fra offshore-selskabet for 100.000 kr. Det vil sige jeg bogfører en udgiftspost på 100.000 kroner i regnskabet i tøj/sko-butikken og overfører de 100.000 kr. til offshore selskabet. Dermed har jeg scoret mig endnu et fradrag på 100.000 kroner.

Kan I følge mig?

På Jomfruøerne fører de lokale myndigheder ingen kontrol med IBC selskaber, og jeg skal derfor ikke udarbejde et regnskab for offshore selskabet.

HIT ME!

Morten

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten

Jeg har på fornemmelsen at hvis du først forærer noget væk, og herefter køber din gave tilbage af et selskab på jomfruøerne,
vil dette vække så stor opmærksomhed hos told+skat, at de vil invitere dig til en swingom hos dem,
og jeg tror ikke du skal forvente at de sætter en sjæler på grammofonen
 
 
 
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)