Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansielle ydelser - MOMS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I henhold til en guide på virk.dk er jeg blevet ledt til en siden hvorpå følgende står beskrevet:

11) Følgende finansielle aktiviteter:

a) Långivning og formidling af lån samt långivers forvaltning af egne udlån.

b) Sikkerheds- og garantistillelse, herunder forhandlinger herom, samt forvaltning af kreditgarantier ved den, der har ydet kreditten.

c) Transaktioner, herunder forhandlinger, vedrørende anbringelse af midler, kontokurantkonti, betalinger, overførsler, fordringer, checks og andre handelsdokumenter, dog ikke inddrivelse af fordringer.

d) Transaktioner, herunder forhandlinger, vedrørende valuta, pengesedler og mønter, der anvendes som lovligt betalingsmiddel, bortset fra samlerobjekter.

e) Transaktioner, herunder forhandlinger, med undtagelse af forvaring og forvaltning, i forbindelse med værdipapirer, bortset fra varerepræsentativer og dokumenter, der giver bestemte rettigheder, herunder brugsrettigheder, over fast ejendom, samt andele og aktier, når besiddelsen heraf retligt eller faktisk sikrer rettigheder som ejer eller bruger over en fast ejendom eller en del af en fast ejendom.

f) Forvaltning af investeringsforeninger.

Når jeg nu vil til at sælge diverse krypto valutaer (litecoin, ethereum, bitcoin, doge, etc. falder jeg så her i 11-d? Hvor jeg foretager en transaktion af valuta til indkøb af samleobjekter? Coins er jo i henhold til seneste officielle udmelding fra skat ikke en valuta, og bliver sammenlignet med malerier, som jo må anses som samleobjekter, derfor er mit spørgsmål helt konkret:

Når min "kunde" sender 400 kroner via mobilepay til mig, så konverterer  mit system automatisk dette til, en kommision på 30 kroner og et ønsket om at jeg indkøber litecoins for 370 kroner som skal sendes direkte til kundes wallet som er defineret i besked feltet fra mobilepay appen.

Skal jeg så betale moms af de 30 kroner jeg tjener? Jeg har prøvet at bruge online bitcoin systemer og jeg modtager fint en kvittering, men ingen steder står der beskrevet noget som helst omkring moms. Min tanke er nu er dette beløb er fritaget for moms?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest kan jeg ikke ud fra det oplyste sige om det beløb er momspligtig . det jeg kan sige er at du jo ikke kan fakturere i bitcoins og derfor som udgangspunkt fakturerer i DKK og her er hele dit salg jo momspligtigt

Så sker der en eller anden veksling til bitcoins og det vil alt andet lig kunne ses som privat hævning helt enkelt og dit firma skal derfor have sine DK fuldt tilbage og du må selv bære omk og gevinst/tab

Det er kompliceret at ville tage direkte betaling i bitcoins (ved ikke om du er pizzaria hvor det jo ikke er en del af selve forretningen at handle bitcoins)

Du bør nok overveje at bruge coinify.com som hungry også bruger  når kunder vil betale bitcoins
Så giver du DKK beløb til coinify som omregner til bitcoins til din kunde (med et tillæg som er coinifys indtjening. Din kunde betaler bitcoins og coinify giver dig præcis dit beløb i DKK - og hele bogføring er i DKK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Først er det utroligt vigtigt at pointere jeg sælger IKKE bitcoins, og jeg modtager IKKE betaling i bitcoins! Jeg tilbyder at købe bitcoins for dine penge og levere dem direkte til dig mod en kommision på 30 kroner...

Sammenlign mig med Nordnet. Vi overfører penge til Nordnet og på mine vegne foretager de handler med mine penge mod en kurtage. Samme system bare ikke med aktier. Betaler Nordnet moms af kurtage indtægterne?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en sammen ligning som måske er mere korrekt:

Hvis jeg kender person A som har en cykel vedkomne vil sælge for 500 kr. Samtidigt kender jeg person B som ønsker at købe for 600kr. Skal jeg betale moms af de 100 kroner jeg tjente i kommision?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:

Endnu en sammen ligning som måske er mere korrekt:

Hvis jeg kender person A som har en cykel vedkomne vil sælge for 500 kr. Samtidigt kender jeg person B som ønsker at købe for 600kr. Skal jeg betale moms af de 100 kroner jeg tjente i kommision?

Agora_Live:

Endnu en sammen ligning som måske er mere korrekt:

Hvis jeg kender person A som har en cykel vedkomne vil sælge for 500 kr. Samtidigt kender jeg person B som ønsker at købe for 600kr. Skal jeg betale moms af de 100 kroner jeg tjente i kommision?

ja og hvis du står som sælger der giver kunden faktura på 600 kr så moms på det hele med mindre du bruger brugtmomsordningen helt efter reglerne som kræver man lige spidser ører http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:

Hej John

Først er det utroligt vigtigt at pointere jeg sælger IKKE bitcoins, og jeg modtager IKKE betaling i bitcoins! Jeg tilbyder at købe bitcoins for dine penge og levere dem direkte til dig mod en kommision på 30 kroner...

Sammenlign mig med Nordnet. Vi overfører penge til Nordnet og på mine vegne foretager de handler med mine penge mod en kurtage. Samme system bare ikke med aktier. Betaler Nordnet moms af kurtage indtægterne?

Det tror jeg ikke . men de er også lønsumsregistrerede som virksomhed og finanstilsynsgodkendte. Jeg ved slet ikke om du må drive en bank på den måde uden finanstilsynsgodkendelse  det er jeg ret sikker på du slet ikke må

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm

Hvad hvis man opretter virksomheden som branche kode 661200 Værdipapir- og varemægling

Ovenstående lader til at fungere for min potentielle "konkurrenter", og jeg modtager en kvittering på beløb, kommision og kurs. Ingen moms blot kvittering med CVR nummer.

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville som nævnt sikre mig hos finanstilsynet. Jeg er meget overbevist om du skal godkendes og branche koden kræver også registrering i hvidvask register og pligt til at konrollere hver transaktion for hvidvask . det er ikke bare at registrere https://www.ditselskab.dk/mere-info/guide-momsregistrering-og-registrering-vedr-hvidvaskning 

Bliver du finansgodkendt og financiel virksomhed vil du være lønumspligtig som jeg ser det. Hvad du lige ser som kvittering siger mig intet. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John Big Smile

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)