Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online kurser og mulighed for at downloade?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen

Jeg er fuld i gang med lave online kurser og lige nu holder jeg mig til de kurser er i tekst.

Den platform jeg har tænkt at bruge giver så mulighed for at sætte tekst ind, i stedet og at mine kunder skal downloade en PDF.

Men, allerførst så valgte jeg at man kunne vælge at downloade en PDF med samme tekst eller læse den på min hjemmeside.

Men, men...nu er jeg usikker på om det er en god ide?

Hvis kunder kan downloade hvert trin i mit kursus, så kan de jo også dele og sætte det ud på nettet. Det vil jeg så gerne undgå, men...hver er jeres meninger?

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej (igen) Kristina,

I realiteten kan alting deles så snart du lægger det op på nettet - det er heldigivs sjældent at folk i praksis gør det dog, er min erfaring.

PDF'er smarte fordi du kan styre dit layout meget nøjagtigt, samt at folk kan tage dem med sig i et fly/somerhus eller lign. hvor der måske ikke er internet.

Omvendt er PDF'er også irriterende, netop fordi du skal downloade dem, fordi de ikke tilpasser sig i layout til for eksempel smartphones/tablets og derfor kan være svære at læse.

Ifht. din frygt for at folk skal dele ud af de PDF'er de kan downloade findes der et par teknikker du kan bruge til at minimere det. Den bedste jeg kender til er et system såsom WP PDF Stamper (til Wordpress Wink) som du kan opsætte til automatisk at "stemple" dine PDF'er med folks personlige oplysninger på hver side i hver PDF.

Så hvis jeg for eksempel har købt en guide af dig og downloader den som PDF, så bliver mit navn, email og tlf. nr. indsat på hver side i PDF'en. Dette minimerer min lyst til at dele PDF'en ret meget.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Mine kurser er for alle. Både private og virksomheder, som evt. kan bruge dem. 

Ja, det er smart med PDF'er og at man kan tage dem hvor hen man vil. Men, ja...de kan downloades og deles på nettet, det er det jeg frygter.

Jeg bruger så ikke Wordpress, men det var da smart! Jeg må se om man kan gøre det på en andre måder. Så føler jeg mig lidt mere sikker.

Jeg må se på det og finde en løsning på det - tak! :-)

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kristina

Når noget kan downloades kan det også deles og misbruges, det vil du aldrig kunne forhindre 100% 

Det du kan og skal er at gøre det mest muligt besværligt iforhold til den økonomiske barriere du har på projektet

1: Få en juridisk betingelse ind i dine betingelser som gør at du uden tvivl vil kunne drage en evt brugere der deler og bliver opdaget til ansvar (den del kender jeg ikke så meget til)

2 Beskyttelse af PDF bliver ofte udført på den måde at man danner en "ny" PDF for hver brugere , hvor der på hver side f.eks i footer står din copyright og navnet på kuristen, hvis man så samtidigt tilføjer et unikt document id som består af en hash id så har du dækket dig rigtigt godt ind

Der er tydeligt i PDF at den ikke må deles, det holder de fleste fra det, hvis der så alligevel er nogle der lader sig friste af at fjerne copyright teksten (det kan gøres med er ikke alle der kan dette), så har du stadig et dokument id som de 99 % af dine brugere ikke kan finde ud af og fjerne, med dette dokumnt id vil du ved opdagelse af ulovlig deling kunne henføre pdf til en bestemt brugere (her kommer det juridiske ind som du skal have en jurist til at vejlede dig om)

Den tekniske løsning er ikke afhængig af hvilket system du brugere, det kræver dog at du har en udvikler tilknyttet, hvis du har spørgsmål til det tekniske siger du bare til 

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind, tusind tak for dit svar!

Ja, man kan ikke forhindre det 100%, men jeg vil bare gøre det svært for andre. Så foler jeg mig mere sikker.

Jeg vil helt sikkert kigge på det du har sagt og se om jeg kan finde ud af det. 

Så, må jeg i gang med at gøre det svært for andre.

Men, jeg tænker også at når folk køber sig adgang til mine kurser, så er det nok ikke alle der har lyst til at dele det gratis ud. Selvfølgelig kan nogen prøve at sælge det, men jeg vil så sørger for at mit navn og virksomhedsnavn vil stå der, så der er ingen tvivl hvor det hører til. Jeg være mere sikker på det hele, så jeg vil gå igennem hvad du har skrevet.

Igen, tak! :-)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du ikke lave det så svært og bøvlet, at du skræmmer dine betalende kunder væk. Skrækeksemplet må være musik- og filmindustrien.

En fin løsning som flere andre har været inde på, er en mærkning af filerne. Hvis der kommer til at stå navn/firmanavn tlf.nr og email på alle siderne, tror jeg det er stærkt begrænset, hvem der vil dele det med andre.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver jo hellere ikke sværere for kunden eller bøvlet for dem at betale og læse det betalte kursus. Der kommer bare lidt sikkerhed over PDF'erne de kan vælge at downloade, ved at jeg skriver hvem den PDF tilhører. De vil nok ikke lægge mærke til det, da det er jo teksten i PDF'en de skal fokusere på.

Så det bliver overhovedet ikke svært eller bøvlet for dem. De downloade en PDF som de plejer normalt :-)

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Nu skal du ikke lave det så svært og bøvlet, at du skræmmer dine betalende kunder væk. Skrækeksemplet må være musik- og filmindustrien.

Jeg går ud fra du tænker på diverse codes/afspilningskrav , her gør Kastrina jo netop det mest bruger venlige og levere det i en defacto standard.

Det var noget helt andet vis det var et XYZjegskalkomeefter.dig format eller en eller anden word/openoffice version, pdf , html og almindelig txt  er de 3 universelle "standarder" der for nuværende findes i den genre

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina

Jeg håber at det er i orden at jeg lige følger med i denne tråd for at få inspiration. Jeg står nemlig i samme situation, hvor jeg ønsker at få lavet mine kommunikationskurser i mødebooking og telefonsalg til online salgskurser. Det kunne være godt, hvis en garvet Amino-bruger lige sad med en genial løsning.

Vh. Lasse

Pro-Speciale

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Er det den tekniske del eller mere den forretningsmæssige del du tænker på ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)