Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor - fogedanmeldelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skiftet revisor, og den tidligere vil ikke udlevere materiale til den nye. Dette er langt fra et ukendt fænomen, har jeg fundet ud af.

Revisorrådet og Responsumudvalget har anbefalet en fogedanmeldelse, som den hurtigste udvej.

Men jeg kan ikke lige finde anmeldelsesformularer på nettet. Skulle der være nogen derude der kan guide?

Hilsner - Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke mig bekendt sådan en lille online blanket. Du skal skrive og beskrive forholdet med dokumentation til din lokale skifteret blot https://www.domstol.dk/saadangoerdu/fogedsager/Pages/Indgivelseafanmodning.aspx 

HVIS der er tale om en aut/reg/gdkendte revisor så kan du jo give besked om at sagen er forelagt revisorforeningen og at sagen nu overgives til fogeden for at få udleveret det manglenede materiale, og at i det omfang den ulovlige tilbageholdelse af dit materiale medfører ekstra udgifter for dig, vil disse blive pålagt den tidligere revisor

Det som ikke udleveres går jeg ud fra er DIN materiale = dine bilag f.eks. og ikke revisorens hidtidige arbejde, for det må revisor mig bekendt godt undlade at udlevere, hvis det f.eks er en betalingstvist, men DIT materiale skal udleveres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt underligt faktisk - jeg mener at have set domme for at revisor/bogholder godt må beholde det som denne SELV har lavet - men ikke dine bilag. Årsopgørelse kan fås fra skat men er jo også din, men jeg mener ikke der er krav om at udlevere evt bogføring eller dennes eget arbejde hvis der er en pristvist f.eks. Så kunne alle jo bare få lavet arbejdet og nægte at betale, og få udleveret hele den bogføring og alt det arbejde der så var udført. Jeg ville nok dobbelt checke den - for jeg TROR altså kun det er dit eget materiale der SKAL udleveres

Det vil jeg nu efter lige at have efterchecket også sige bekræftes helt her af netop revisorforeningen http://www.fsr.dk/Faglige_informationer/Om_revisor/Faglige%20notater%20og%20artikler/Maa%20revisor%20tilbageholde%20kundemateriale 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ER betalt for tidligere revisors arbejde, så der er ER udleveringspligt!

Ellers kunne jeg dårligt forestille mig, at revisorens egen branceforening anbefaler en fogedsag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hprasmus:

Der ER betalt for tidligere revisors arbejde, så der er ER udleveringspligt!

Ellers kunne jeg dårligt forestille mig, at revisorens egen branceforening anbefaler en fogedsag!

når der ikke er en tvist og du har betalt for arbejdet så skal det du har betalt for naturligvis udleveres - enig - jeg har ikke hørt før om noget der er betalt for ikke udleveres af revisor med mindre der er en tvist. Du må jo så dokumentere og anmelde til fogedretten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev engang en fogedrekvisation i hånden på A4 papir. Retten har efter dansk lov vejledningspligt og skAl vejlede dig.

Så ring og spørg retten- de er hjælpsomme

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette omhandler typen af materiale. Revisor bør som udgangspunkt ikke opbevare kundens bogføringsmateriale, årsopgørelser ol. Dette er kundens pligt at sikre opbevarelse og kunden har til hver en tid krav på at få det udleveret. Dette er som sådan ikke noget at gøre med om det er revisor eller ej, men det er simpelthen kundens "ejendom".

I forbindelse med revisionen gennemgår revisor afstemninger og udarbejder evt. beregninger mv., for at underbygge revisionen. Denne dokumentation er der ikke krav om at revisor skal udlevere. Dog er det normal praksis at revisor er hjælpsom samt udlevere det, som kan udleveres uden at udlevere reele revisionsoplysninger.

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, men jeg slipper ikke for at indgive en fogedanmeldelse.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)