Hej alle sammen, Jeg har været igang med at blogge/skrive om økonomi og investeringer i lige over 1 måned nu, og har virkeligt fået knoklet for at få skrevet en masse gode artikler om emnerne på små 22.500 ord, begyndt så småt at få links til at pege min retning m.v. og selvfølgelig onsite SEO som meta nøgleord osv. jeg har valgt emner som folk søger efter, takkede været råd fra en tidligere tråd herinde. Jeg er nu kommet dertil at jeg efter lige over 1 måned har nået 17 unikke besøg fra google (Jeg er selv et par af dem) så lad os sige omkring 10-12 besøg fra google. Jeg syntes ikke at det lyder af særligt meget, på trods af at jeg har lagt ret mange timer i tekstarbejdet, SEO arbejdet og optimering af siden, men hvad har i andre af erfaringer? Hvor længe er der gået fra i startede op, til i nåede bare 5-10 besøg fra google om dagen (lige for at tage et eksempel). hjemmesiden det handler om er https://stabilokonomi.dk/ Jeg ser frem til at høre lidt om jeres erfaringer og måske råd? :) Mvh mark |
Meta keywords tagget har ikke rigtig nogen effekt længere, Google har selv været ude og sige at de ikke bruger det til noget mere, men det betyder ikke så meget.
Det kommer meget an på søgeordet, og hvor meget konkurrence der er i forvejen. Men du skal ikke regne med at se nogle resultater inden for de første par måneder, medmindre der intet konkurrence er på søgeordet.
Det kunne hjælpe hvis du gav nogle eksempler på keywords du går efter, og dit link til artiklen.
Søgemaskineoptimering er dog ikke bare noget der sker over nogle dage eller uger. Hvis du ikke allerede har opbygget et netværk, fra hvor du hurtigt kan få gode links, så kan det godt tage mange måneder før du begynder at se resultater under keywords med meget konkurrence.
Jeg kan også anbefale at skaffe dig Majestic eller Ahrefs, og så ellers finde blogs som tillader gæsteindlæg som har en god DA (Domain authority) og TF (trust flow), og selvfølgelig gode backlinks. Hvis du virkelig vil ind i seo-gamet, skal du sætte dig ind i at analysere og forstå en link profil, så du ikke spilder tiden på værdiløse links.
Ellers hvis du synes at du har noget yderst relevant og nyt for medierne, så prøv at skrive en pressemeddelelse.