Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat af indtægter og fratrække udgifter som folkepensionist

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg havde tænkt mig at lave lidt arbejde, under 50000 kr. om året.

Jeg er folkepensionist.

Er på det rene med at jeg skal betale skat af indtægter, men hvad med evt. udgifter, kan de trækkes fra?

Jeg forestiller mig at jeg investere et par tusinde, for at kunne udføre arbejdet, men indtægterne kommer så ind senere. Disse udgifter, kan jeg trække dem fra iindtægterne inden jeg opgiver det til skat?

Venlig hilsen Erling

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fornemmer du vil gøre det som CPR uden firma og så kan du trække helt rene udgifter som kommer for at tage indtægterne fra men det er f.eks. ikke at købe en computer og trække den fuldt fra med det samme. Det kunne være noget med en andel af den - halv måske fordelt over x år. 
Rene udgifter - f.eks lærred til at male på når man sælger malerier - trækker du fra indtægterne men du må ikke - uden virksomhed - have underskud at trække fra samlet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Tusinde tak for dit svar, det er helt utroligt med din venlighed, her på Amino, uden sådanne som dig, ville Amino nok ikke være det store hit.

Du har helt ret, det er som privat person, jeg havde tænkt mig at ha' en lille indtægt.

Mit projekt er at lave hjemmesider og webshops til kunder.

Men ud fra dit svar med "underskud at trække fra samlet".

Betyder det så også, at i stedet for at købe et enkelt theme (tema) til en hjemmeside, hvilket jeg forstår, jeg ville kunne trække fra prisen, når jeg fremstiller en hjemmeside til en evt. kunde, så i stedet at købe en licens på samme theme, som jeg så kan anvende på mange hjemmesider, dette ville jeg så ikke kunne fratrække på min indberetning til skat?

På forhånd mange tak for din store hjælpsomhed.

Venlig hilsen

Erling

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber et tema tilen hjemmeside og køber det fordi du har en aftale med en kunde og jo vel regner prisen på det tema med i din pris til kunden, så er der ikke tvivl om du har direkte fradrag for det i indtægten fra kunden - 
Det skal jo kunne indeholdes i det du får fra kunden så du ikke direkte får underskud - for de kan ikke trække underskud fra som CPR, men det handler vel også om at en sådan handel skal ende i et eller andet plus

Køber du en licens der er dyrere end det du får ind, så vil du højest kunne gå i 0 med handlen. OM du så næste år får en ny indtægt så kan du givet trække videre på licensen, MEN den er ikke helt simpel hvis det er en licens du måske har glæde af i 10 år eller mere, men i alle fald, max trække fra ned til 0 og så tror jeg ikke skat blander sig meget i det så længe du overholder det, og licensen jo ikke er noget du kan have glæde af personlige (modsat måske en computer eller et bord)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit svar, og særdeles hurtigt.

Du har været til stor hjælp.

Min kone forslog at jeg tog til et af de møder skat afholder for kommende iværksættere, for at stille mit spørgsmål.

Du har gjort det så nemt, igen, rigtig mange tak.

Venlig hilsen

Erling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)