Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende mit kørselsfradrag ved uberkørsel, kan det betale sig at klage

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Skat er bund korrupte og kriminelle. Hvis du er lidt kreativ kan du nemt snyde dem

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du uddybe den "Sherlock"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Arne G.:

Kan du uddybe den "Sherlock"?

dont feed the troll - manden har jo i indlæg på indlæg vist han er 100% troll - lad ham i fred

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nået frem til at jeg ikke kan få hjælp nogen steder, har forhørt mig hos revisor ( ageras ) og de kan ikke hjælpe, har været i retshjælpen, de kan heller ikke hjælpe fordi jeg er selvstændig

( hvilket jeg egentlig ikke mener jeg er, men det er åbenbart sådan det er )

Så jeg tror at jeg laver en klage selv og vedlægger mine kilometer papirer jeg lavede hver gang jeg kørte og laver en sammenligning af min privat kørsel i 2015 og 2017, som er næsten ens, det er de eneste ting jeg kan se kunne gøre en forskel.

har prøvet at finde oplysninger på nettet om hvor meget taxaer kan trække fra, de må også køre en del kilometer uden passagerer ligesom jeg har gjort, men kunne ikke finde noget.

Skulle der være nogle af jer der har oplysninger om dette ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

brianb69:

(har været i retshjælpen, de kan heller ikke hjælpe fordi jeg er selvstændig hvilket jeg egentlig ikke mener jeg er, men det er åbenbart sådan det er )

Ja og det er jo der at uber bl.a. lidt har svigtet ved uklarhed - hvor det jo er uber der klart har slået fast, at I alle var selvstændige næringsdrivende og det var jo fordi uber ikke ville indberette løn til skat. Ved at I alle var selvstændige slap de for det - og dermed fik de givet langt flere optimistiske chauffører ud - uden skatte indberetning. Dermed står de også uden nogen form for ansvar i forhold til de ansatte der må køre hver deres kamp.

brianb69:
Så jeg tror at jeg laver en klage selv og vedlægger mine kilometer papirer jeg lavede hver gang jeg kørte og laver en sammenligning af min privat kørsel i 2015 og 2017, som er næsten ens, det er de eneste ting jeg kan se kunne gøre en forskel

Det lyder i alle fald som en rigtig god tanke. Skat bruger jo kriteriet lidt den anden vej. Fører man kørebog uden KM stand eller har man meget få km mellem erhvervskørslerne, så vil det kunne føre til forkastelse, fordi der IKKE er plads til det private. Kan du vise at dit private er relativt uændret, KUNNE det være en vej men  - som mange har skrevet, når først den er gennem afgørelser den modsatte vej, så er det op ad bakke. Det er bestemt bare at prøve. Jeg ved ikke om du kunne få mulighed for et møde, hvor du kunne fremlægge dine ting sammen med denne dokumentation, personlige møder kan ofte være frugtbare, og du er jo klart velformuleret til at køre det møde

Held og lykke

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Taxa kan fratrække alle km, da deres biler jo ikke kan anvendes privat.

Selvfølgelig var du selvstændig. Du har vel aldrig fået et ansættelsesbevis fra Uber.

Hvis du skal hævde ret til at fratrække utroligt mange tom-km, bør du vel som minimum fremlægge en økonomisk analyse, der viser, hvordan du havde forestillet dig at kunne drive virksomheden med overskud. I en sådan analyse vil jeg forvente, at tom-kørselsratio vil være en væsentlig parameter.

Hvis du ikke kan sandsynliggøre hvordan du ville opnå overskud, kan man vel være i tvivl om der er tale om reel, professionel virksomhed, drevet med overskud for øje.
Er der ikke det, så kan det måske skattemæssigt betragtes som hobby, hvilket kan have relevans for fradragsret.

Den officielle fortælling om Uber var vel i øvrigt, at det var deleøkonomi, hvor du tog passagerer op i forbindelse med ture du alligevel selv ville køre. I så fald kan der vel kun være meget få tom-km, nemlig ifm. små omveje for at hente og afsætte passagerer tæt på den rute du havde privat behov for.

Hvis du ikke var selvstændig ville du vel slet ikke kunne få fradrag for at køre rundt?


Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

brianb69:

(har været i retshjælpen, de kan heller ikke hjælpe fordi jeg er selvstændig hvilket jeg egentlig ikke mener jeg er, men det er åbenbart sådan det er )

Ja og det er jo der at uber bl.a. lidt har svigtet ved uklarhed - hvor det jo er uber der klart har slået fast, at I alle var selvstændige næringsdrivende og det var jo fordi uber ikke ville indberette løn til skat. Ved at I alle var selvstændige slap de for det - og dermed fik de givet langt flere optimistiske chauffører ud - uden skatte indberetning. Dermed står de også uden nogen form for ansvar i forhold til de ansatte der må køre hver deres kamp.

Det sidste jeg har hørt er at de ved domstol ( kan ikke huske hvor henne ) nu er arbejdsgivere.

i starten var der ingen der fik at vide at vi skulle oprette enkeltmandsvirksomhed, det var først senere i forløbet, jeg kontaktede skat og fik oprettet mig som selvstændig, dagen efter snakkede jeg med et andet kontor hos skat og fik at vide at det måtte jeg slet ikke, og de slettede mit "firma"

brianb69:
Så jeg tror at jeg laver en klage selv og vedlægger mine kilometer papirer jeg lavede hver gang jeg kørte og laver en sammenligning af min privat kørsel i 2015 og 2017, som er næsten ens, det er de eneste ting jeg kan se kunne gøre en forskel

Det lyder i alle fald som en rigtig god tanke. Skat bruger jo kriteriet lidt den anden vej. Fører man kørebog uden KM stand eller har man meget få km mellem erhvervskørslerne, så vil det kunne føre til forkastelse, fordi der IKKE er plads til det private. Kan du vise at dit private er relativt uændret, KUNNE det være en vej men  - som mange har skrevet, når først den er gennem afgørelser den modsatte vej, så er det op ad bakke. Det er bestemt bare at prøve. Jeg ved ikke om du kunne få mulighed for et møde, hvor du kunne fremlægge dine ting sammen med denne dokumentation, personlige møder kan ofte være frugtbare, og du er jo klart velformuleret til at køre det møde

Held og lykke

vh John Hannover

tak for det, jeg får brug for det :-)

har været til møde med dem i starten af den her kamp og troede egentlig at det var et godt møde, men nej, de har ikke været til at tale fornuftigt med siden, så et nyt møde tror jeg ikke helt på.

men vil prøve at stille et regnskab op hvor de kan se at min privatkørsel stort set er den samme de 2 år, det kan være jeg er heldig.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wcon:

Taxa kan fratrække alle km, da deres biler jo ikke kan anvendes privat.

Selvfølgelig var du selvstændig. Du har vel aldrig fået et ansættelsesbevis fra Uber.

Hvis du skal hævde ret til at fratrække utroligt mange tom-km, bør du vel som minimum fremlægge en økonomisk analyse, der viser, hvordan du havde forestillet dig at kunne drive virksomheden med overskud. I en sådan analyse vil jeg forvente, at tom-kørselsratio vil være en væsentlig parameter.

Hvis du ikke kan sandsynliggøre hvordan du ville opnå overskud, kan man vel være i tvivl om der er tale om reel, professionel virksomhed, drevet med overskud for øje.
Er der ikke det, så kan det måske skattemæssigt betragtes som hobby, hvilket kan have relevans for fradragsret.

Den officielle fortælling om Uber var vel i øvrigt, at det var deleøkonomi, hvor du tog passagerer op i forbindelse med ture du alligevel selv ville køre. I så fald kan der vel kun være meget få tom-km, nemlig ifm. små omveje for at hente og afsætte passagerer tæt på den rute du havde privat behov for.

Hvis du ikke var selvstændig ville du vel slet ikke kunne få fradrag for at køre rundt?

har tilbage i 2015 snakket med skat om dette, de sagde at vi som uber chauffører var underlagt de samme rettigheder som hvis vi kørte taxa, og kunne derfor trække kilometer eller udgifter fra, og da det hele var så nyt skrev jeg bare kilometerstanden ned hver dag jeg kørte og tænkte ikke mere over det, der skulle jo bare fremlægges et regnskab til skat senere, jeg tænkte ikke over hvor meget det egentlig kostede at køre og hvad jeg tjente og om det kunne betale sig og det var først meget senere at der blev nævnt at vi skulle være enkeltmandsvirksomhed fordi vi skulle betale noget at ydelsen i moms ( hvad det nøjagtigt hed kan jeg ikke huske, men momsen er skam blevet betalt, men fradraget kan jeg ikke få )

meget muligt at vi ikke har været ansat af uber, men vi har skrevet under på en kontrakt.

taxa kan trække alle de kørte kilometer fra ja, men det jeg ville vide var hvor mange af de kilometer de kører reelt er med passagerer.

Diskussionen om det er samkørsel eller ej er irrelevant her og nu, på det pågældende tidspunkt var der ingen der anede hvad de skulle kalde det, derfor fik uber lov til at fortsætte så længe som de gjorde, og indtil for ganske nyligt kunne man læse på skats hjemmeside at uber hørte under deleøkonomi, ligesom f.eks gomore.

http://skat.dk/skat.aspx?oid=2246843

der står også følgende:

Fragt- og taxilignende kørsel er skattepligtig

Du skal betale skat af den indkomst, du får, hvis du kører varer ud for andre (fragt- og budkørsel).

Skattepligtige, der har kørt taxilignende kørsel, der ikke opfylder reglerne i taxiloven mv., er ligeledes skattepligtige af indkomsten. Det er således uden betydning for beskatningen, at indkomsten er erhvervet på en strafbar måde.

I begge tilfælde kan de udgifter, der er forbundet med kørslen, fratrækkes. Dette gælder, uanset hvordan kørslen er formidlet.

Ved opgørelsen af indkomsten kan udgifter, der er forbundet med kørslen, trækkes fra.

Du kan trække udgifter, der forbundet med kørslen, fra indkomsten.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. Udgifter der er forbundet med kørslen.
Det vil sige relevante, realistiske km.
Men ikke km der ikke giver forretningsmæssig mening.
Hvad mener du selv er en realistisk andel tom-km, givet de aktuelle Uber-satser, givet at du jo SKAL have overskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wcon:

Ja. Udgifter der er forbundet med kørslen.
Det vil sige relevante, realistiske km.
Men ikke km der ikke giver forretningsmæssig mening.
Hvad mener du selv er en realistisk andel tom-km, givet de aktuelle Uber-satser, givet at du jo SKAL have overskud?

jeg forstår dit point men man SKAL jo ikke have haft overskud. Det er jo lovligt at være dårlig forretningsmand, bare hensigten hele tiden har været overskud - OG så bygger det her jo en del på netop store fradrag for tom kørsel som giver mere i fradrag end man mener bilen koster og dermed øger de jo overskuddet.

OM det så giver fornuft i forhold til samkørsel, at køre tomme km - næh - men så skulle jo alt forkastes næsten i denne sag, og det er jo faktisk de fleste km der er godkendt.

Det er ikke helt så simpelt, at fordi han IKKE havde overskud nødvendigvis så forkastes alt - det er nok langt mere spørgsmål om kørebogen er dækkende eller bare har km uden fra til- uden KM stand måske osv

vh John Hannoved

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)