Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ikke udbetalt løn/udbytte i år

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et ApS (enejer) i foråret i år, hvor jeg ikke har haft behov for at trække penge ud fra, da jeg har indtægt fra et andet arbejde.

Første regnskabsår går fra oprettelsen til juni/juli 2018.

Er det et problem, at jeg ikke har udbetalt løn til mig selv endnu? Jeg har læst noget med at man får en bøde på 700-800 kr, hvis der ikke indberettes en nulberetning for løn, men gives disse bøder ikke først, når jeg faktisk har påbegyndt lønudbetaling ?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du registreret som arbejdsgiver inde under virk.dk?
Hvis ja, så skal du lave disse nulindberetninger (måske de kan undgås hvis du vælger sporadisk løn, tror jeg det hedder)

Hvis nej, så skal du ikke lave nogle nulindberetninger.

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er jeg ikke. Og det er helt i orden, at jeg ikke er det ?
Hvis jeg næste år beslutter, at jeg vil have løn fra mit ApS, kan jeg så bare vente med at oprette mig som arbejdsgiver hos virk.dk til den tid ?

Tillægsspørgsmål:
Mit første regnskabsår går fra foråret 2017 till sommeren 2018. Så er der vel intet skat osv, som jeg skal tænke på i forbindelse med d. 31 december/1. januar om lidt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep du venter bare med arbejdsgiverregistrering til det er nødvendigt og du har ret i der ikke er noget at tænke på 31/12 med det regnskabsår

Der KAN være andre ting du glemmer - som mange med IVS også gør i nye selskaber som lovkrav der skal være opfyldt, så check disse 12 punkter af - de er alle vigtige hvis du skal undgå bod og bøvl :) http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

@John Hannover

Jeg har læst din artikel, og har faktisk været i tvivl om netop det med arbejdsskadeforsikring.
Dvs jeg skal få oprettet en omgående, selvom jeg blot er mig i mit ApS og der ikke udbetales løn ?
Er der nogen måde at få bragt forholdet i orden med tilbagevirkende kraft på, når nu den virker til at være lovpligtig for mig ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Webmaster721:

Mange tak for jeres svar.

@John Hannover

Jeg har læst din artikel, og har faktisk været i tvivl om netop det med arbejdsskadeforsikring.
Dvs jeg skal få oprettet en omgående, selvom jeg blot er mig i mit ApS og der ikke udbetales løn ?
Er der nogen måde at få bragt forholdet i orden med tilbagevirkende kraft på, når nu den virker til at være lovpligtig for mig ?

bare gør det fremover - Du kan da sikkert sige til forsikring af den skal dække fra dato xx men hvis ikke det er flere år, så bare tegn den og ja den er lovpligtig i selskaber uanset løn og omsætning - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at man kan få skattefri udbytte hvis man har et holding

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Husk at man kan få skattefri udbytte hvis man har et holding

og husk at du ikke sparer en rød øre i skat ved det hvis du - som jeg fornemmer alligevel kun har ET drift selskab da selskabsskatten forfalder uanset hvad. Du vil derimod let bruge 5000 kr ekstra om året på at have holding

Du skal ikke have holding for at sparre skat i et drift, for det gør du ikke, der skal være andre grunde http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

Skattefrit betyder her bare - at der ikke er mere skat end den der betales som selskabsskat i drift - da pengene jo bliver i selskabsledelses og ikke kommer ud for skat er der i drift

Og så har trådstarter i alle fald fået besked om der ikke er problem ved ikke at have udbetalt løn bagud og heller ikke fremad - og kun hvis han er arbejdsgiverregistreret - og tilmed så IKKE har valgt sporadisk, skal han nulindberettes - mere for at holde næsen i sporet på hvad trådstarter ville

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)