Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørebog krav

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tidligere fået at vide, at kørebogen i en enkeltmandsvirksomhed både skal indeholde dokumentation af kørsel i firmaet og af privat kørsel.

Af dette eksempel hos SKAT fremgår dog kun kørsel i firmaet: http://skat.dk/getFile.aspx?Id=132825

Er det tilstrækkeligt at dokumentere erhvervsmæssig kørsel, hvis blot jeg angiver start- og slut-stand på km-tælleren i forbindelse med den erhvervsmæssige kørsel? Altså; behøver jeg ikke (som jeg har gjort hidtil) at indsætte en linje med "privat kørsel" mellem de forskellige erhvervsmæssige ture?

Mvh

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved skal du notere nedenstående ved erhvervskørsel og ikke noget ved privatkørsel.

Dato - start km - slut km - Adresser fra a til b - Begrundelse

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, Lasse! Det gør jeg så.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ejere er under større kontrol krav end ansatte da de jo kontrollerer sig selv

Du skal have

KM stand bilen ved start af samlet erhverv (på hver side af samlet erhverv hver dag eller hvad det kan være)

Fra adresse

Til adresse

KM kørt på turen

Formål (ex til kunde Anderson & Anderson lugtfri tørklosetter)

- og næste tur og næste tur og så KM stand slut erhverv

Ikke noget for privat kørslen som ligger mellem erhvervsturene - det vil være det som ligger mellem dine KM stande og dem bruger skat så til at bedømme, at der er plads til rimelig erhvervskørsel

Personlig virksomhed: Du trækker det samlede beløb fra dit resultat som skatteregulering og har fradrag
Selskab: Du må kun tage skattefri kørepenge hvis du har en helt reel løn indtægt også - og så inderetter du dem hver gang til skat

https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)