Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg investere mine penge i?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode råd?

Jeg har en opsparing på små 100.000 kr.  Jeg vil rigtig gerne åbne en virksomhed. Har 3 ideer. Jeg ved dog ikke hvor jeg skal starte og synes hele det her iværksætter univers, hvor man søger og google sig frem til tingene er meget forvirrende  - netop fordi der er så mange forskellige holdninger om samme ting. Kunne godt bruge nogle gode råd til hvordan jeg skal investere mine penge bedst muligt. Er også super interesseret i at komme i dialog med "erfarne" iværksætter som kan hjælpe/guide mig. 

Men hvor skal jeg starte? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for linket. Jeg er netop blevet færdig med at læse det vedhæftet link. Men har dog ikke fået besvaret mit spørgsmål. Men gode pointer i din blog :) 

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Isabel

Der er som John er inde på nok ikke nogen der kan give dig et helt konkret svar. Men du kan måske starte med at stille dig selv nogle spørgsmål, som kunne være:

- Hvad skal til for at realisere de 3 forskellige ideer du har?
Mål dem imod hinanden. I forhold til mavefornemmelse, økonomi og hvad der ellers kan være relevant.

Lav en forretningsplan (undersøg markedet osv.) på den ide, du kommer frem til. Brug amino som du allerede har gjort, eller opsøg sparring hos andre iværksættere. Således du kan sparre på konkrete spørgsmål. "Hvordan registrere jeg mig på virk" etc.

- Hvad skal der til for at skabe indtjening/omsætning?
Fordel nogle af pengene her, således du kan skabe et flow som muliggør yderlig investering.

Hvis du vil have lidt mere sparring på dine ideer, så skal du fortælle lidt mere om dem.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk der er meget scam på nettet.

Så ikke tro på alt hvad folk siger.

Og hold dig væk fra folk med gmail eller andre gratis mail adresser

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isabel :

Gode råd?

Jeg har en opsparing på små 100.000 kr.  Jeg vil rigtig gerne åbne en virksomhed. Har 3 ideer. Jeg ved dog ikke hvor jeg skal starte og synes hele det her iværksætter univers, hvor man søger og google sig frem til tingene er meget forvirrende  - netop fordi der er så mange forskellige holdninger om samme ting. Kunne godt bruge nogle gode råd til hvordan jeg skal investere mine penge bedst muligt. Er også super interesseret i at komme i dialog med "erfarne" iværksætter som kan hjælpe/guide mig. 

Men hvor skal jeg starte?

Som flere her skriver så er der mange faldgrupper, men der er også et ret plat og letkøbt svar på dit spørgsmål.

De 100000kr skal ud investere i ISABEL!

Du skal spørge dig selv hvad ISABEL er bedre til at gøre end andre. Du skal spørge dig selv om 100% ISABEL er bedre end 50% ISABEL og 50% andre der er med til at bygge noget større.

Du kan med ret stor sikkerhed ikke tjene penge på noget du ikke er specielt interesseret i eller specielt god til.

Det første du SKAL finde ud af er hvad du er god til og hvad du har lyst til. Du kan få en rimelig dialog om hvorvidt det er bedst at starte end tøjforretning, en webshop med ting til katte eller tage et kursus i programmering af robotter, men det er ikke de samme mennesker, der er gode til det og det er ikke de samme kvalifikationer der kræves.

Husk lige inden du går ind i det at 80% går ned eller giver op inden 5 år, og kun 6% bliver nogensinde store nok til at have 5 ansatte eller mere. Selvom vi ofte læser at Danmark er fantastisk for iværksættere, så er det på de parametre der ikke har med økonomi og vækst at gøre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit feedback.  

Er enig i det du skriver :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)