Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leaset firmabil på papegøjeplader og kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om det er muligt at trække kørsel fra i en leaset firmabil på papegøjeplader, jeg betaler leasing afgift hver måned og der betales også forsikring og grøn ejerafgift + brændstof. Alt bliver trukket over firmakontoen.

Der er ført kørebog på de kørte km.

Jeg kan vel ikke trække både kørsel og så betale diverse udgifter til vognen på samme tid - jeg er i tvivl - måske der er en der kan give mig et svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som om bilen ejes af selskabet når alt betales over firmakonto - og så er der naturligvis ikke fradrag for kørslen. Jeg tror slet ikke jeg er med hvis der køres privat i den bil som her er ejet i firmaet ? Det ville jo udløse skat af fri bil - og køres der kun firmakørsel - hvor kommer så kørebog og ønske om fradraget fra?

Normalt - ville man i personlig virksomhed nok eje bilen selv, købt med moms og så mod privatbenyttelsesafgift kunne få både statens takst efter kørebog og momsfradrag for al drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange procenter ligger skatten af fri bil?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Hvor mange procenter ligger skatten af fri bil?

25% af værdien som ny - mindst 160.000 kr - lægges på indtægten + et miljøtillæg bilafhængigt husket i hovedet - mere i https://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg synes det lyder som om bilen ejes af selskabet når alt betales over firmakonto - og så er der naturligvis ikke fradrag for kørslen. Jeg tror slet ikke jeg er med hvis der køres privat i den bil som her er ejet i firmaet ? Det ville jo udløse skat af fri bil - og køres der kun firmakørsel - hvor kommer så kørebog og ønske om fradraget fra?

Normalt - ville man i personlig virksomhed nok eje bilen selv, købt med moms og så mod privatbenyttelsesafgift kunne få både statens takst efter kørebog og momsfradrag for al drift

vh John Hannover

[

Mit svar: Bilen er leaset via firmaet, som er et enkeltmands firma og uden ansatte lige nu pt. Alle udgifter (leasing, forsikring, grøn afgift, brændstof og evt. reparationer mm. )er som jeg skrev - også betalt af firmaets konto.
Men forstår også det sidste med at det nok ville være bedre, hvis jeg selv ejede bilen og så bruge kørebogen i stedet for.
Mange tak for svaret.Yes

]

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kører privat i den er der overhovedet ingen tvivl om, at du skal beskattes af fri bil når selskabet afholder alle omkostningerne. Du har personligt ingen fradrag, men omvendt behøver ikke føre kørebog.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cef:
Hvis du kører privat i den er der overhovedet ingen tvivl om, at du skal beskattes af fri bil når selskabet afholder alle omkostningerne. Du har personligt ingen fradrag, men omvendt behøver ikke føre kørebog.

Nu er det ikke noget selskab men et enkeltmands uden virksomhedsordning og deraf ikke noget der hedder fri bil

Ja han kan godt trække udgifterne fra i regnskabet eller kørselfradrag efter statens tax og indtægtsføre privatdelen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Nu er det ikke noget selskab men et enkeltmands uden virksomhedsordning og deraf ikke noget der hedder fri bil

Ja han kan godt trække udgifterne fra i regnskabet eller kørselfradrag efter statens tax og indtægtsføre privatdelen

hvilket jo hænger sammen med at man i enkeltmands ikke kan eje bilen og betale alle omkostninger i bilen i enkeltmandsvirksomheden . Så forstår ikke hvor du vil hen?
Mener du enkeltmands kan købe og eje bil som ejer bruger privat og så trække alle omk. fra ???

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
enkeltmands ikke kan eje bilen og betale alle omkostninger i bilen i enkeltmandsvirksomheden . Så forstår ikke hvor du vil hen?

Nu er det en papegøjeplade bil og deraf til blandet kørsel og det er rigtig virksomheden kan ikke eje bilen. Virksomheden er lig med ejeren eller det er det sammen

Bruger han ikke statens tax, indgår indgår biludgifterne i regnskabet fratrukket den private benyttelse.

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Takke for alle svar og den er kommet på plads nu. Tak for hjælpenYes

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)