Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et lille spørgsmål som følger:

Jeg har en lille virksomhed, som yder noget konsulent-arbejde, ved siden af mit "rigtige" job.

I 2017 har jeg omsat for 20400 kr., og det er derfor dette beløb jeg har angivet på min udvidet selvangivelse

Min netto-indkomst, har jeg angivet som værende 50 %, altså 10200 kr. 

(Jeg vil ikke gøre mere ved det, når jeg ikke tjener mere ift. fradrag osv.)

Jeg har altså betalt 10200 kr. i B-skat i løbet af 2017. Disse er betalt som "overførelser", hvilket man kan via skat.dk.

Men når jeg angiver beløbene på min selvangivelse, er det som om, at den trækker "skatten" igen?

Jeg mangler ligesom et felt, hvori der står "Jeg har selv betalt dette beløb i løbet af 2017". 

Har jeg forstået det korrekt? Trækker de beløbet 2 gange, eller skal jeg notere det allerede betalte beløb et andet sted, på min selvangivelse?

På forhånd tak. 

Venlig hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke med på hvorfor du mener du kun skal opgive halvdelen af din indtægt. Du skal vel opgive det hele - evt minus nogle helt konkrete fradrag for helt konkrete udgifter der alene knytter sig til den indtægt - og så går jeg ud fra du må have CVR også - da beløbet ellers må være med allerede, da den der betaler dig skal have indberettet det i rubrik 12. Du kan jo ikke bare "skønsmæssigt" lige angive kun halvdelen?

Der er ikke felt i selvangivelse til betalt skat, det er der kun evt i forskud - skat ved alt hvad du har betalt i skat og har taget det med i hvad du skal have retur eller betale mere
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg tror du misforstår mig.
Jeg har i min egen virksomhed, tjent 20400 kr. hvilket er det totale brutto beløb, og altså er det beløb jeg på min udvidet selvangivelse, har noteret. I en anden rubrik, står der herefter, hvad min netto indkomst har været. Her har jeg noteret 50 %, hvilket udgør 10200 kr. Altså, alle beløb er noteret, både brutto og netto.

De 10200 kr. har jeg betalt via B-indbetaling.

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver beskattet af hvad du selvangiver i rubrik 111. Her angiver du det samlede skattemæssige resultat, altså indtægter fratrukket fradragsmæssige udgifter.

Ved ikke om du tænker på regnskabsoplysningerne? (rubrik 300-380) Disse behøver du ikke udfylde da din omsætning er under 300.000 kr. og disse har heller ikke en indflydelse på din skat, men blot tal som skat kan kigge til ved en eventuel kontrol.

Har du betalt b-rater i løbet af 2017 grundet din registrering på forskudsopgørelsen vil dette automatisk være indregnet, det samme vil eventuelle frivillige betalinger du har lavet i løbet af året. Dermed skal der ikke angives hvad du har betalt i løbet af året, det registre SKAT helt automatisk.

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, 

Tak for dit svar.

Det var faktisk ret brugbart! 

Jeg misforstår måske også noget. Jeg har nemlig skrevet "0 kr." i min forskudsopgørelse for selvstændig virksomhed, her burde jeg måske have noteret mit estimeret overskud på de 20400 kr.? 

Jeg tror blot jeg har registeret "0 kr.", da jeg ikke havde nogen umiddelbar ide om, hvad jeg ville tjene.

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret, du "burde" have skrevet beløbet i forskudsopgørelsen, men jo altid svært af vide hvordan året bliver, især i starten.

Havde du nu angivet de 20k, var noget af dit fradrag blevet anvendt til at dække skatteværdien af overskuddet. Dette havde så haft en indvirkning på din lønindkomst, og derfor er man måske lidt påpasselig de første år, hvor man ikke helt ved hvor meget aktivitet der bliver.

Men vigtigt at man angiver noget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)