Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejeindtægt, beskatning og fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ønsker at udleje nogle bygninger på en land/erhvervsejendom jeg bor på, og er i tvivl om hvordan jeg beskattes af lejen og om det er en ide at få et CVR nummer til dette?

Jeg er almindelig lønmodtager.

Lokalerne er kun til opbevaring, evt produktion. Som jeg har forstået det er der kun et bundfradrag når man  udlejer til beboelse - er dette korrekt?

kan jeg trække udgifter til vedligeholdelse fra?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Forventet leje er 50.000 om året, men der vil være behov for væsentligt vedligehold så netto regner jeg ikke med et overskud over en årrække, men omvendt har jeg råd til at vedligeholde.

Tak for enhver hjælp!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

sjs18:
Lokalerne er kun til opbevaring, evt produktion. Som jeg har forstået det er der kun et bundfradrag når man  udlejer til beboelse - er dette korrekt?
ja

sjs18:
kan jeg trække udgifter til vedligeholdelse fra?
det er den svære del. JA hvis det er 100% ren vedligeholdelse - men rigtigt meget af det DU sikkert tror er vedligeholdelse vil skattemæssigt være en forbedring - nye vinduer - tag - udskiftning af rør og og og - og der er ikke fradrag for forbedring. KUN det som skattemæssigt er ren nødvendig vedligeholdelse der IKKE som sådan forbedringer bygningen og det er den sondring du skal have check på i dit projekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Det lyder som at det kun er udskiftning af en enkelt tagplade, en knust rude eller den stump rør der er gået hul på der går som vedligeholdelse ca. Findes der mon en oversigt eller vejledning til det? Og det er vel kun momsen der kan trækkes fra og kun hvis jeg er momsregistreret eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er ikke en facitliste men du har ret - et utæt rør må repareres men du kan ikke udskifte ejendommens rør uden det er forbedring - hele taget heller ikke men ja en utæt plade kan skiftes. I så fald er det hele regningen der er udgift til fradrag og ja - kun momsfradrag hvis din leje er momspligtig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen. 👍 så blev jeg lidt klogere😊

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)