Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og fratrækning af produkt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som primært består af online marketing/e-mail marketing konsulent ydelser + jeg laver hjemmeside. Jeg omsætter for ca. 30.000 kr om måneden. Èn af mine kunder efterspurgte mig, om jeg kendte en som lavede drone film. Jeg har selv fløjet med droner i mange år, og skal til at købe en ny drone til ca. 6000 kr,-

Derfor tænkte jeg om jeg kunne købe en drone ind i firmaet, og sælge denne ydelse til mine kunder, da jeg kunne omsætte nogle penge for det.

Men det har jo ikke en direkte relevans til online marketing, så er det overhovedet muligt at trække noget fra i skat hvis jeg købte en? Jeg ville jo så fakturere pr. film. Men det er lidt for meget at skulle oprette en ny enkeltmandsvirksomhed, da jeg tror det måske vil indbringe mellem 5000 - 7000 kr årligt.

mvh Michael.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du nå gerne køre det under dit nuværende firma. Intet problem i det. Du må dog kun bruge den erhvervsmæssigt for at få fuld fradrag :-)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan ikke have 2 enkelmandsfirma

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville have givet Thomas 5 stjerner, mn det kan jeg ikke.

Skygge manden svar er ikke helt rigtig da man kan oprette et bi nr som giver et nyt cvr nr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
Skygge manden svar er ikke helt rigtig da man kan oprette et bi nr som giver et nyt cvr nr.

Næ Skyggemanden har ret. DU kan ikke have mere end en enkeltmandsvirksomhed, men driver du flere aktiviteter i dit enkeltmandsvirksomhed kan du få et eller flere SE-numre. Det er ikke det samme som et CVR-nr og kan heller ikke genfindes på cvr men alene i momsregistret.

Og ja - der er intet i vejen med svaret fra Thomas.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)