Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af webshop som ledig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Må man det?

Jeg har længe gået med en lille iværksætter i maven, og har faktisk så småt kastet mig ud i det. Dog på hobbybasis - jeg har ingen forventninger til at tjene mere end de 50.000 kr. på et år, så jeg har bevidst valgt CVR fra til at starte med. Jeg bruger stadig størstedelen af min tid på at søge et "reelt" job. Og planen er at webshoppen bare skal være en lille hobby til mine aftenener...

Hvornår skal man kontakte A-kassen? Den er jo ikke oppe at kører endnu, og så lidt tid som jeg har mulighed for at bruge på den i øjeblikket, varer der et godt stykke tid før den er klar. Varelageret er heller ikke bestilt hjem endnu, men jeg er så småt begyndt at tage kontakt til potentielle leverandører... dog med lidt problemer ifht mangel på CVR.

En helt anden ting - når en leverandør sender en liste med produkter med henholdsvis kostpris og vejledende pris, må man så godt give kunder yderligere rabatter på produkterne, eller er det noget som man skal aftale med leverandøren?

Gode råd tages med kyshånd :-*

Mvh. Tina
Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Aug 13
Indlæg ialt: 26
Fra  Nice New Solutions IVS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos ASE skal du have godkendt bibeskæftigelse før du så meget som tænker på at starte egen virksomhed dvs. inden oprettelse af CVR nr., inden markedsføring.
Så fat knoglen og ring til din A-kasse og forhør dig hvordan du forholder dig.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Du må godt have en hobby. Du kunne jo "for sjov" godt oprette en test Webshop. Faktisk kan du starte en webshop gratis.

Det er klart når det begynder at tage form af at være en virksomhed, med værdier, indtægt mm.

Hvis du følger det råd du har fået omkring at kontakte din akasse, får du nok det bedste resultat.

Ojeg ikke expert på det område. Men jeg det er godt du opmærksom på det.

Du får helt sikker nogle brugbare svar..

Du kan, hvis du vil lege og afprøve Http://www.weebio.dk

Her kan du gratis oprette en webshop.

Vh. Rene


Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Spændende, altid godt med mennesker som vil noget.

Du nævner selv de 50.000 - det er omsætning = salg som det drejer sig om, og ikke indtjening som du er inde på. Hvis din omsætning (Læs salg) overstiger kr. 50.000 i en 12 mdr. periode skal du være cvr registreret.

Om du må give rabatter eller ikke, må leverandøren ikke bestemme. Leverandøren må ikke bestemme hvad du skal sælge varen til. De kan henstille til en vejledende pris, men ikke bestemme. Men hvis du er den eneste som sælger produktet billigere, kan nogen af de andre kunder klage til leverandøren, som så kan vælge at gi dig dårligere service, længere leveringstid eller andet, som forringer dine salgs muligheder.

Du skal være opmærksom på at som ikke cvr registreret får du ikke modregnet din købsmoms.

Hvordan A-kassen vil se på det er lidt forskelligt. Jeg tror det bedste er at spørge, fremlægge din plan og hvordan du har tænkt at udføre opgaven og samtidigt være jobsøgende. Jeg har selv erfaring omkring dette.

Du er velkommen at spørge om mere info, ved at skrive PB

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)