Jeg har længe gået med en lille iværksætter i maven, og har faktisk så småt kastet mig ud i det. Dog på hobbybasis - jeg har ingen forventninger til at tjene mere end de 50.000 kr. på et år, så jeg har bevidst valgt CVR fra til at starte med. Jeg bruger stadig størstedelen af min tid på at søge et "reelt" job. Og planen er at webshoppen bare skal være en lille hobby til mine aftenener... Hvornår skal man kontakte A-kassen? Den er jo ikke oppe at kører endnu, og så lidt tid som jeg har mulighed for at bruge på den i øjeblikket, varer der et godt stykke tid før den er klar. Varelageret er heller ikke bestilt hjem endnu, men jeg er så småt begyndt at tage kontakt til potentielle leverandører... dog med lidt problemer ifht mangel på CVR. En helt anden ting - når en leverandør sender en liste med produkter med henholdsvis kostpris og vejledende pris, må man så godt give kunder yderligere rabatter på produkterne, eller er det noget som man skal aftale med leverandøren? Gode råd tages med kyshånd :-* Mvh. Tina |
Hos ASE skal du have godkendt bibeskæftigelse før du så meget som tænker på at starte egen virksomhed dvs. inden oprettelse af CVR nr., inden markedsføring.
Så fat knoglen og ring til din A-kasse og forhør dig hvordan du forholder dig.