Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger informationer om moms/fradrag m.m.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er så småt i gang med at starte en virksomhed op, uden nogen erfaring med dette. Jeg har en del spørgsmål om hvordan jeg tackler indkøb, salg, moms og fradrag. Er der nogle gode kilder til dette, der flyder rundt? Jeg har prøvet forgæves at finde det selv, og det virker til at Amino altid har gode råd.

Jeg tænker specifikt på de mere simple ting som; hvad gør jeg når jeg skal købe inventar? Produkter, emballage og fragt. Både inden og udenfor EU. Hvordan gør jeg når at jeg skal købe erhversrelateret udstyr, såsom udstyr eller mobiltelefon og abonnement til erhvervsbrug?

Jeg håber at der er nogle guides til de simpleste informationer jeg bare har overset, for det virker som en jungle at læse sig igennem skat.dk og Google for resten.

Mange tak

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at læse en masse igennem for der er jo en del regler, ting med moms, uden moms, fra DK, fra EU, fra udlandet og så er der telefonen med skat af fri telefon osv

Du kommer rigtigt langt med de to e-bøger (eller paperebacks) billige INTRODUKTION TIL REGNSKAB og FRADRAG 2018 som begge kan købs her http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html.  Tror lidt over 100 kr ialt og du er langt. De er skrevet netop til helt nystartede der vi forstå de ting - moms og alt

Alternativt kan du finde en online bogholder/regnskabs person - ellers vil det virkeligt være meget du skal igennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for svaret. Som du kan se, fik jeg også spurgt dig på en anden tråd vi skrev frem og tilbage i. Jeg vil kigge nærmere på begge muligheder, mange tak.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)