Jeg er efterhånden kommet rigtig godt igang med min webshop (www.vandklar.dk) og man kan der betale med mange forskellige betalings-kort.
Mit problem er bare, at jeg vist går glip af en del kunder, for nogle forhører sig om de kan betale med EAN nummer eller elektronisk faktura, men da jeg er helt blank på det område, håber jeg at nogen kan henvise mig til, hvor man opretter det ???
Hej - jeg ved ikke hvordan du kan opsætte det på shoppen, men - hvis kunden oplyser dig EAN nr, firmanavn / cvr. nr m.m. - så kan du sende faktura via JWC data, som kan håndtere selve E-fakturen for dig. Vi har en del offentlige kontorer der også bestiller via vores web-shop, og ved første handel opretter vi dem i vores kundedatabase med disse informationer, så når vi udskriver fakturer til dem fremover, så fremgår EAN nr. automatisk på faktura, og da Vi også ser EAN nr. på den udskrevne kopi, så ved vi at den skal indsendes til JWC Data - du skal bare ringe og oprette en aftale.
Der findes også programmer du kan købe, så du selv kan udfører opgaven / eller web steder hvor du kan tilmelde dit firma, på samme måde som hos JWC.
Det virker for os, men vi fakturerer alle kunder fra webshoppen manuelt via vort alm. fakt. system - vi har heller ikke betalingskort, da vi ikke handler med private. Prøv at lave en handel på: www.kaffe-salg.dk , bare lige husk at skrive test / for sjov i besked feldt.
hvor man åbenbart også kan få lavet elektronisk faktura og bruge EAN nummer.
Næste spørgsmål: er EAN nummer og elektronisk faktura det samme ? hvis nej hvad er forskellen så ?
Tak tak tak
Klaus
Vandklar.dk
Hej igen - for at oprette en E-faktura, skal du bruge kundens EAN nr. - det er et nr. kunden har fået oprettet til modtagelse af E fakturer og admin. af betalinger ( som kunderne naturligvis selv står for)
You can use anybody - JWN Data virker fint for os. - jeg har et tlf. nr. til dem: 44911366 (so sorry - jeg krev JWC - det er JWN)
Systemet virker ved at du sender dem fakturen - med EAN påført, samt en følgeseddel med besked om at den skal E-ekspederes - så går sagen sin gang, men ring til dem og hør nærmere - det er gratis....... JA du læste rigtig - GRATIS at anvende JWN - og hvor tit sker det mon i DK???
Du skal altid notere EAN nummer, Ordre Nummer, og hvilken person der refereres til.
Ean: xxxxxxxxxxxx
Ordre xxxxxx
Ref: Mikkel Jensen
3 ting der er vigtige og du må gerne skrive dem midt på faktura tydeligt med kuglepen.
Jeg bruger den gratis service
Data Scanning A/S , Bernstorffgade 38, 0900 København C
Her kan du oprettes som gratis bruger og få tilsendt tomme kuverter, som du sender fakturaer til det offentlige via dem.
Skriv til dem og anmod om at blive registreret.
mvh
Hvorfor sender du ikke bare fakturaerne til dem som via mail vedhæftet som pdf-filer? Det er jo langt hurtigere og så spare du portoen.
Mvh
Ravn
Nemmerlig - det ville da være smart, jeg vil lige tage det op med JWN - der var vist noget med at de ville have dem i papirformat - hvilket jeg jo så ikke forstår - så er der jo reelt ikke vundet noget ved det "papirløse" E-faktura system"