Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skizofren udlejning fra mig til firma-mig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  VISBY Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg prøver ikke at finde revner, der ikke er lovlige, vil jeg først sige. Men blot sikre mig, at jeg ikke kvajer mig.

Jeg har cvr-nummer som konsulent, hvor jeg både anvender kundens location og et 100% firmaindrettet kontor i mit hjem.

Som privatperson må jeg jo gerne udleje (skattefrit) min bolig op til et vist beløb. Og som firma må jeg jo gerne leje mig ind hos private i et rum, hvis jeg har behov for det.

Kan jeg anslå mit kontors værdi til eksempelvis 1.000 kr/md som den privat mig tjener skattefrit og den firmarelaterede mig kan trække fra på cvr? Eller mere konkret adhoc fastsætte en lejeværdi pr. session jeg har med coaching - måske 200 kr. -  som fratrækkes, Lidt som når man anvender egen bil og trækker km-penge fra i regnskab.

Skizofrent - I know! Og jeg ved godt at emnet har været oppe herinde n før, men ikke helt med dette tvist, synes jeg.

Mvh Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg pege på en vis risiko for at skat vil mene du er alm ansat der bare fakturerer men så

For at du kan trække fra/udleje til firmabrug er der jo meget skarpe regler for indretning - kun firma - ikke gennemgang - ingen private ting % del osv http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html og du skal være stensikker på skat ikke mener du er en lønmodtager der fakturerer alene af bekvemmelighed og for skat

Dernæst - er der ikke noget med du ansætter pris - du bruger % af sammenligneligt areal som pris og er du ejer kan du slet ikke leje til erhverv (firma dig) uden der er skat af alt (intet bundfradrag ved erhvervsleje) men max få % af skatter + evt dokumenteret forbrug

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  VISBY Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnede med det var svaret. Tak. Lidt for bøvlet for det lille fradrag, tænker jeg.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Visby:
Som privatperson må jeg jo gerne udleje (skattefrit) min bolig op til et vist beløb

Du kan heller ikke udleje skattefrit til erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)