Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatterådgivning - Tør jeg overlevere min test-selv kode?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Fra  vanillapp.com - Udvikling, rådgivning, projektledelse. Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En venlig rådgiver har oplyst mig om, at det er muligt at få skattefradrag for indskudskapitalen i et selskab som er opløst. Jeg kan se på en tråd her, at den er god nok.

Rådgiveren tilbyder en no-cure-no-pay model, som sådan set også er fair nok i denne situation - Men beder om tast-selv kode til min skattemappe, så rådgiveren kan arbejde med sagen.

Er det reelt nok at udlevere tast-selv kode til min personline skattemappe? Umiddelbart ser jeg ikke nogen alvorlig risiko ved det, men det giver jo adgang til ganske personfølsomme oplysninger, så det ville være godt at få bekræftet hvorvidt det er normal praksis?

Mvh

/Thomas

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasN:

En venlig rådgiver har oplyst mig om, at det er muligt at få skattefradrag for indskudskapitalen i et selskab som er opløst. Jeg kan se på en tråd her, at den er god nok.

Rådgiveren tilbyder en no-cure-no-pay model, som sådan set også er fair nok i denne situation - Men beder om tast-selv kode til min skattemappe, så rådgiveren kan arbejde med sagen.

Er det reelt nok at udlevere tast-selv kode til min personline skattemappe? Umiddelbart ser jeg ikke nogen alvorlig risiko ved det, men det giver jo adgang til ganske personfølsomme oplysninger, så det ville være godt at få bekræftet hvorvidt det er normal praksis?

Mvh

/Thomas

Det er ikke normal praksis!

Tastselv har fine muligheder for at give autorisation m.m.

Som alt andet på nettet, hold kodeord og lign. for dig selv 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

NEJ - Der er absolut ingen grund til, at udlevere en TastSelv kode. Enhver rådgiver med respekt for sig selv og sine kunders data ved, at det er muligt at få rådgiver adgang (=begrænset til de data og moduler, som skal bruges) 

Link til SKAThttps://skat.dk/skat.aspx?oid=1924748

Derudover er der heller ikke meget grund til, at han skal have penge for og gøre dette, det er simpelthen for nemt, at rette selv. Det skal tastes i rubrik 67 i det år du har konstateret tabet og med det beløb som du har tabt. Fx. har du skudt 50.000 ind som selskabskapital (bunden egenkapital - ikke evt. overkurs) og fået 10.000 ud, så har du et tab på 40.000 som du får fradrag for og godtgjort i skatten med skatteværdien af det tabte.

Se evt. nærmere drøftelse om dette i en anden tråd: https://www.amino.dk/forums/t/142256.aspx

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Fra  vanillapp.com - Udvikling, rådgivning, projektledelse. Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for gode, hurtige svar! :)

Jeg har tænkt begge dele, men er en smule bekymret for om det nu ER så simpelt, i mit tilfælde.. Det kan i måske opklare..

Det nu opløste selskab, som jeg ejede 100%, var stiftet ved spaltning af et andet selskab, med en indbetaling på kr. 125.000,00 til kurs 164,56.

Det oprindelige selskab, som altså blev spaltet til det nye, blev stiftet med en indbetaling i værdier kr. 125.000,00 til kurs 329,13.

Som jeg forstår det, vil mit fradragsberettigede tab være på kr 75.960 (125k til kurs 164,56). Er det korrekt?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med de andre i, at du ikke skal udlevere din tast-selv kode, men i stedet for give adgang via autorisation til relevante områder.

Din situation er lidt kompliceret, men du har formenligt haft en rådgiver inde over i forbindelse med spaltningen. Den rådgiver bør kunne oplyse dig om din skattemæssige anskaffelsessum.

Spaltningen af selskabet har nok været skattefri omstrukturering, og dermed skal du tilbage og kigge på anskaffelsessummen for det oprindelige selskab - og hvordan det i øvrigt er stiftet. Men det er jo ikke hele anskaffelsessummen for det oprindelige selskab, som er flyttet over på det udspaltede selskab - noget er nok også kommet over på andre deltagende selskaber. Men som sagt, den rådgiver der har hjulpet med spaltningen ligger nok inde med oplysningerne, som så blot kan indtastes i tastselv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)