Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg minimere mit overskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et mindre selskab (IVS) med to ansatte (mig selv og min makker). Vi har eksisteret i nu et års tid, og ser ud til at ende med et overskud på omkring 100.000 i år.

Som nystartede lever vi lidt fra måned til måned og kæmper for at skaffe opgaver nok til lønnen. Min bekymring er at de 25% skat, der jo skal betales af overskuddet, vil kunne være det der vælter båden hvis januar og februar bliver dårlige måneder. Derfor er mit spørgsmål om det er rigtigt forstået at det ville give mening for os, at skubbe så meget omsætning over på den anden side af 31/12 som muligt. Jeg har muligvis nogle kunder, der godt kan vente med deres faktura

Giver det mening, eller er der noget jeg overser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

skat er 22%. Om du er sikker på kunder vil skubbe faktura uden at rynke på næsen og uden det giver dig risiko for de slet ikke betaler til sidst - så der det jo en mulighed
Sandheden er, at det er tidspunktet du har udført arbejdet på der afgør indtægten - Man kan ikke bare fordi man vil flytte den, vente med at fakturere, men det er der nu næppe nogen i skat der falder meget over.

Er det likvidt - så er det jo først til november 2019 du skal af med skat af i år - så det giver ikke problem. Generelt ville jeg nok bare være glad for overskud - evt simpelthen tage LØN NU - så meget i kan - så I kan leve uden løn i starten af næste år - så er skatten væk.

Husk lige ny lov der med stor sikkerhed øger bunden opsparing i IVS til 40.000 kr med udgangen af 2020 - som betyder at det vil binde 50 t overskud før skat formentlig, men igen - det er ikke noget der påvirker likviditet - pengene er jo i selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Du har selvfølgelig ret i, at vi først skal af med pengene senere. Det havde jeg ikke lige tænkt over. Vi prøver lykken :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)