Hej, Jeg skal til at lukke en enkeltmandsvirksomhed ned. Jeg har købt nogle små anskaffelser til virksomheden via DBA og vil høre om man skal indtaste moms i forhold til den pris man kan få i dag? Jeg talte med skat i telefonen og de sagde at jeg kunne antage en pris, har det dog ikke på skrift. Kan jeg eventuelt sælge tingene samlet til mig selv eller tredje part? Der er tale om brugt computer, bord, skærm og ny router, HDMI stik og kontor mapper.
Du burde slet ikke have noget du ikke har fået kvittering på. Du må finde noget bevis og til dig selv købe ud med fuld moms anskaffelsesåret og 20% ned til momsår seks er 0 og hvis til andre, til den pris du kan få plus alm moms
Man skal da altid sælge med moms hvis man er momsreg. Hvis alt købt uden moms kan momsudlægs bruges men hovedregel hvis man er momsreg er at sælge med moms.
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER