Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle med egen tøjbutik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 2 der har købt en eksisterende tøjbutik med overtagelse den 1 april.

Kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre håndtere køb af tøj til ejer af butikken.

 Er det til indkøbspris og så med betaling hver den 1, med fratrækkelse i løn...??

 Eller er der nogle regler omkring at kunne trække noget fra, tøjet er jo til at

arbejde i???

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan I præcist skal gøre, afhænger af, hvilken selskabsform, der er tale om. Hvis der er tale om I/S eller enkeltmandsvirksomhed bliver der jo ikke nogen nettoløn at trække det fra i. Men ellers er jeres eget forslag med indkøbspris og månedlig afregning helt fin, den synes jeg, I skal køre med. Det er meget forskelligt, hvad folk vælger at gøre.

Der er ikke noget særligt fradrag for at gå med tøjet fra egen butik som reklamesøjle/arbejdstøj. Arbejdstøj kan I trække fra, hvis jeres arbejde medfører et usædvanligt stort slid på tøjet eller gør tøjet meget snavset, og det kan man ikke sige, at almindelig ekspedition i en tøjbutik er. Men hvis I vælger at få trykt T-shirts el. lign, som alle går med, når de ekspederer, er det en fradragsberettiget udgift.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)