Vi er 2 der har købt en eksisterende tøjbutik med overtagelse den 1 april. Kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre håndtere køb af tøj til ejer af butikken. Er det til indkøbspris og så med betaling hver den 1, med fratrækkelse i løn...?? Eller er der nogle regler omkring at kunne trække noget fra, tøjet er jo til at arbejde i??? |
Hvordan I præcist skal gøre, afhænger af, hvilken selskabsform, der er tale om. Hvis der er tale om I/S eller enkeltmandsvirksomhed bliver der jo ikke nogen nettoløn at trække det fra i. Men ellers er jeres eget forslag med indkøbspris og månedlig afregning helt fin, den synes jeg, I skal køre med. Det er meget forskelligt, hvad folk vælger at gøre.
Der er ikke noget særligt fradrag for at gå med tøjet fra egen butik som reklamesøjle/arbejdstøj. Arbejdstøj kan I trække fra, hvis jeres arbejde medfører et usædvanligt stort slid på tøjet eller gør tøjet meget snavset, og det kan man ikke sige, at almindelig ekspedition i en tøjbutik er. Men hvis I vælger at få trykt T-shirts el. lign, som alle går med, når de ekspederer, er det en fradragsberettiget udgift.