Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at oprette en enkeltmandsvirksomhed, men jeg er lidt i tvivl om hvilket regnskab jeg skal have styr på. (Jeg vil helt gøre det så ukompliceret som muligt) - skal ikke momsregistreres endnu

Jeg har styr på følgende: 

- Have regnskab over udgift og indtjening

- Have styr på lagerbeholdning 

- Gemme kvitteringer 

Spørgsmålet er om der er mere regnskab jeg skal have med? F.eks skal jeg så bogfører aktiver og passiver, m.m.? :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug et regnskabsprogram uanset hvad - om ikke andet start med www.dinero.dk i gratis version - selv om betalt har masser af fordele. Så får du også aktiver og passiver og det gør det langt sikrere og bedre ved en skattekontrol.
Overvej e-bog eller paperback Personlig virksomhed som link - den omfatter også PMV og en masse vigtige oplysninger før opstart - og efter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på forskellige regnskabs programmer, men synes ingen af dem fungere optimalt. Synes ofte regnskabsprogrammerne har en masse ekstra og mere avanceret ting end jeg har brug for. - da jeg egentlig ingen penge skylder osv. 

Jeg skal blot sælge smykker, som skal importeres uden for EU

Jeg bruger et program, som er integreret med min webshop, hvor den automatisk laver mine fakturer. Derfor synes jeg det er bøvlet og unødvendigt f.eks at bruge regnskabsprogrammet Dinero, da man skal oprette en faktura hvor at oprette en indtjening (Eller er der en måde man kan undgå at oprette en faktura, men blot skrive indtjeningen ind manuelt? 

Pt bogfører jeg således, at jeg har et helt basis ecxel ark hvor jeg har en spalte med udgift i, hvor jeg f.eks skriver 10 kr, og så skriver bilagnr på regningen - og igen har jeg en spalte med indtjening, f.eks 100kr indtjening, og så faktureringsnr. Importmomsen bogfører jeg som en udgift, er dette korrekt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Laerkejuhl:
unødvendigt f.eks at bruge regnskabsprogrammet Dinero, da man skal oprette en faktura hvor at oprette en indtjening (Eller er der en måde man kan undgå at oprette en faktura, men blot skrive indtjeningen ind manuelt? 
sagtens ja - i kassekladde blot  - Dinero kan også integreres med mange webshops direkte. Vær lidt ambitiøs på dine smykker og importens vegne - brug et program hvor du får status med og skat kan se du ikke bare kan rette frem og tilbage og hvad ved jeg - som i excel

Hvis du ikke er momsregistreret så er moms og told osv en udgift jeps - Overvej om du altid vil være så lille, eller om du vokser og måske skulle tage moms med allerede nu, spare importmomsen og slippe for pludseligt måske at skulle skubbe alle dine priser op med momsen
husk du i alle fald skal være importregistreret som PMV kan du ikke være

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov ja havde da egentlig godt læst man ikke må være PMW og så importere fra uden for EU. 

Hvad burde jeg så registrere mig som - regner bestemt ikke med min indtjening kommer op over 50.000kr, og jeg vil derfor gerne slippe for så lidt regnskab som muligt :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Laerkejuhl:

Hov ja havde da egentlig godt læst man ikke må være PMW og så importere fra uden for EU. 

Hvad burde jeg så registrere mig som - regner bestemt ikke med min indtjening kommer op over 50.000kr, og jeg vil derfor gerne slippe for så lidt regnskab som muligt :-)

det koster ingen ting - og du kan importregistrere uden moms hvis du vil. Omvendt synes jeg godt man må have lidt ambition når man vil importere (og 50000 er ikke indtjening men omsætning = sådan ca når du rammer 4000 kr per måned skal du registrere moms. Ofte er det en fordel at have det med fra start, og jeg synes ikke du skal lade regnskab styre det som en frygt https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/frivillig-momsregistrering-en-god-ide.html 

Det er med et godt regnskab og et status - gør det altså lettere at møde en evt skattekontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)