Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsafregning i Tyskland (krav til dokumentation)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lade mig momsregistrere i Tyskland, da jeg vil udvide min forretning til at have varer placeret fysisk i Tyskland, som herefter sendes til kunden i Tyskland.

I denne forbindelse vil jeg gerne høre, om nogen har erfaring med hvor tidskrævende momsafregningen i Tyskland er, og hvor høje dokumentationskravene er i forhold til DK? 

Jeg ved at det er et meget åbent spørgsmål som naturligvis afhænger af min omsætning. Forsøger blot at få en generel føler på processen med momsafregning i DE vs. DK.

På forhånd tusind tak for indspil.

Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at bumpe denne. Nogen folk med erfaring i indberetning af tysk moms

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dyrt og meget bureaukratisk at være moms reg. i Tyskland, så er din omsætning ikke meget stor vil det formodentlig aldrig kunne betale sig.

Prøv at forhør dig hos en bogholder/ revisor i Tyskland, hvad det vil koste af lave dit regnskab.    

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du selv lave din bogføring, skal du regne med, at det koster omkring 100-200 euro pr gang, der skal indberettes moms. 

Årsafslutning sker på standardtakster, dvs billigste er 1.800 euro, og så stiger beløbet i takt med, at din omsætning stiger. Totalt vanvittigt, men sådan er systemet.

Derudover er der en masse ekstra småomkostninger, især er det dyrt, hvis Finansamt stiller spørgsmål til din revisor eller bogholder, det koster hurtigt et en del hundrede euro pr gang, så det gælder det bare om at undgå!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

PS jeg glemte at skrive, at den tyske kontoplan har minimum 20 gange flere kontonumre, end f.eks den danske.

Og man skal nærmest være uddannet revisor, hvis man selv skal kunne indberette og lave sin årsafslutning, så kompliceret er det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres gode inputs - de er meget værdsat og hjælper mig godt videre.

Tilmeldt 21. Feb 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter, Du kan også vælge at bruge NetSuite, så er skat- og momsregler automatisk integreret i systemet når du ekspanderer din forretning til Tyskland!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)