Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms med privat kort

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg skulle lige betale min moms for første gang, og sidder her med hovedet under armen.

På Skattestyrelsens hjemmeside så vælger jeg så simpelthen at betale med mit private kort. 

Så hvordan håndterer jeg denne? Allerhelst, så jeg jo blot, at jeg bare kunne overføre beløbet fra firmakontoen til privatkontoen.

Mvh

Idioten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mangler information om din virksomhedsform. Hvis det er et enkeltmandsfirma kan du bare bogføre at du har betalt moms fra din private konto eller du KAN også lige med det samme overføre det samme beløb fra firma til din privatkonto (og så lige skrive på bilaget, hvad du har gjort - og hvorfor).

Hvis det er et selskab er der helt andre regler der gælder. Men det er ikke lige min spidskompetance.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører som privat indskud i mellemregning (går ud fra du er personlig virksomhed) eller som kortfristet gæld/udlæg hvis du er selskkab mod udligning af momsafregning
Så flytter du penge fra firmaets bank til dig privat - og udligerne dermed beløbet og det står klart hvad det var du førte tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Det er IKKE en personlig virksomhed, desværre, men derimod et selskab (IVS). 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Sætter Lassen:

Tak for svar!

Det er IKKE en personlig virksomhed, desværre, men derimod et selskab (IVS). 

så længe det er den vej sker der ikke noget - Hvis det er kort udlæg - så igen

Selve momsen bogføres som betalt momsafregning i status og modpost er så privatindskud der skal ligge i kortfristet gæld i status. 

Er det i kort tid - som at du har lagt pengene ud bare, så fører du bare penge fra IVS bank tilbage til dig og det er kredit IVS bank og debet - privat indskud i kortfriste gæld som så er i 0

Er det i længere tid, så der er tale om et egentlig lån, så skal du lave lille lånebrev og der skal beregnes en markedsrente (ofte 3-9%) som du eller kan blive beskattet af rent fiktivt - hvis du ikke tager den (og selskabet har så heller ikke fradrag for den) - husk markedsrente hvis det er lån og ikke bare udlæg 

Du skal også huske ny IVS lov på vej, som vil forventes at betyde, at du nu på 2 år skal spare 50.000 kr før skat op, så du har en bunden kapital inkl selskabsskabskapital på 40.000 kr en gang forår/sommer 2021 - ellers bliver dit selskab formentlig tvangslukket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)