Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskydelse af værdi

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino
Jeg har netop startet et I/S med en partner. I den forbindelse har vi købt nogle ting, helt konkret Divi, en udvidelse til WordPress, samt en hjemmeside og hosting hos One.com. Vi er nu i tvivl om, hvordan vi skyder disse køb ind som værdi i virksomheden - helt praktisk. Vi har ikke nogen firmakonto (endnu) og har derfor bruge private konti. Jeg kan ikke finde nogen beskrivelser nogen steder på nettet om, hvordan vi helt praktisk overfører værdien til virksomheden.
Alternativt kunne vi måske skyde beløbene ind i virksomheden kontakt og så 'købe' tingene af os selv - men igen ved jeg ikke, hvordan vi skulle håndtere det helt praktisk, da vi jo ikke har en firmakonto. Skal man bare bogføre det som en virksomhedsudgift i sit regnskab?

Jeg håber, I kan hjælpe!
Mange hilsner,
Caroline
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da der er tale om private udlæg, bogfører i fakturaen normalt, men i stedet for bank som modkonto, benytter i jeres mellemregningskonto. I bør have en hver.

Når der er penge i firmaet, kan i tage pengene ud ved at kreditere banken og debitere mellemregningskontoen.

 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svaret!
Nu har jeg lige et opfølgende spørgsmål. Når vi opretter mellemregninskontoer i vores regnskabsprogram, skal de så være med moms eller ej? Beklager, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er helt ny i alt det her :)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

carolineandreasen:
Tusind tak for svaret!
Nu har jeg lige et opfølgende spørgsmål. Når vi opretter mellemregninskontoer i vores regnskabsprogram, skal de så være med moms eller ej? Beklager, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er helt ny i alt det her :)

Det er jo en modposteringskonto ligesom bank, så der er ikke moms her - men derimod moms på det købte/solgte, som posteres: køb+moms=afregning mod bank eller mellemregning

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svaret!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

carolineandreasen:
men jeg er helt ny i alt det her :)

Den absolut bedste løsning som ny og uerfaren er at få fat I en boghgolder, der kan holde styr på jeres regnskabet, det koster lidt penge men vil spare jer for utroligt meget arbejde og bøvl.

Iøvrigt håber jeg at I har sat jer godt ind i reglerne vedr. solidarisk hæftelse i et I/S ? 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er også muligt vi ender ud med det, men jeg tror vi prøver selv først - det er en virksomhed med relativt få udgifter, og jeg kender heldigvis også nogle søde mennesker, som kan hjælpe lidt undervejs :)

Det har vi, men det er pænt af dig at bringe det op! :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den klassiske begynderfejl at tro man som iværksætter skal bruge tid og kræfter på bogføring, når man kunne bruge tiden lagt vedre på at tjene penge. I øvrigt skal der jo også laves regnskab. 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår godt, hvad du mener, men der er flere årsager til, at jeg gerne vil prøve selv her i starten :)
Jeg værdsætter og takker for al hjælpen her på tråden!
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)