Jeg har netop startet et I/S med en partner. I den forbindelse har vi købt nogle ting, helt konkret Divi, en udvidelse til WordPress, samt en hjemmeside og hosting hos One.com. Vi er nu i tvivl om, hvordan vi skyder disse køb ind som værdi i virksomheden - helt praktisk. Vi har ikke nogen firmakonto (endnu) og har derfor bruge private konti. Jeg kan ikke finde nogen beskrivelser nogen steder på nettet om, hvordan vi helt praktisk overfører værdien til virksomheden. Alternativt kunne vi måske skyde beløbene ind i virksomheden kontakt og så 'købe' tingene af os selv - men igen ved jeg ikke, hvordan vi skulle håndtere det helt praktisk, da vi jo ikke har en firmakonto. Skal man bare bogføre det som en virksomhedsudgift i sit regnskab? Jeg håber, I kan hjælpe! Mange hilsner, Caroline |
Da der er tale om private udlæg, bogfører i fakturaen normalt, men i stedet for bank som modkonto, benytter i jeres mellemregningskonto. I bør have en hver.
Når der er penge i firmaet, kan i tage pengene ud ved at kreditere banken og debitere mellemregningskontoen.