Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To firmaer under samme CVR (PMV) - regnskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer 

Jeg har en selvstændig virksomhed, hvor jeg arbejder som tolk. Mit arbejdsområde er momsfritaget, og derfor er virksomheden en PMV. Den del har jeg styr på. 

Jeg overvejer nu at tjene lidt ekstra penge ved siden af, på IT-konsulentarbejde og evt på noget Creative Market-salg. Hvordan holder jeg bedst styr på det? 
Er det bedst at oprette et nyt SE-nummer under mit CVR? Og føre to seperate regnskaber? Eller hvis det er i det samme regnskab, hvordan holder jeg så smartest de to ting adskilt? (jeg skal jo holde øje med om jeg på et tidspunkt når over 50.000 i sidegesjæften) Jeg bruger Dinero

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sif:
Jeg har en selvstændig virksomhed, hvor jeg arbejder som tolk. Mit arbejdsområde er momsfritaget, og derfor er virksomheden en PMV. Den del har jeg styr på. 
Hm - PMV er ikke specielt til momsfritagede - det er til firmaer der ved de ikke kommer over 50.000 kr i omsætning på noget tidspunkt og derfor er der ikke moms (bør registrere når de rammer ca 4000 kr per måned) - Som PMV skal dine erhvervskunder så indberette alt de betaler til dit PMV til skat som honorar på dit CVR nummer.

Det er din samlede momspligtig omsætning som afgør den del

Ja lyder som god ide med eget SE til den momspligtige del, men ikke en pligt. Det er ellers blot, at alt du omsætter i det momsfrie har du heller ikke momsfradrag for ved købet, og tilsvarende alt du omsætter med moms har du momsfradrag for udgifterne til.