Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wecam model og PMV?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er startet op som webcam model hos DKwebcam, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg lige får betalt skat af min indkomst på den rigtige måde! Der står på siden, at man skal oprette en PMV, hvilket jeg intet ved om! Og jeg ved heller intet om regnskab.

Min situation er sådan, at jeg lige nu går på en ungdomsuddannelse og bliver (forhåbentlig) optaget på en videregående uddannelse efter sommerferien. Jeg ved, der er laveste og mellemste fribeløb, og jeg forventer ikke at tjene mere, end hvad jeg må ved siden af min SU, men jeg vil stadig sikre mig, at der ikke er nogle problemer ved at have en PMV ved siden af SU?

Og hvorfor er det lige, at jeg skal oprette en PMV? Oprettelsen og selve regnskabet skræmmer mig en smule. Hvordan fører jeg lige regnskab og for betalt den korrekte skat? Som Webcam model er der ikke en fast løn, da man i nogle måneder er mere aktiv på siden end andre samt andre ting, og derfor kan jeg ikke indsætte et fast beløb på min selvangivelse.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå systemet i forhold til at være "selvstændig" (når man jo ikke er ansat hos DKwecam), PMV, at betale den korrekte skat og så ved siden af SU? Hvordan holder jeg et regnskab, og hvorfor er det vigtig jeg opretter en PMV?

Tak på forhond, håber nogen kan opklare mysteriet for mig.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg firmaet. Mit gæt er fordi de ikke vil risikere at skulle følge ansættelsesregler og med PMV er der ikke moms som kunne give risiko (da der jo ikke er moms på løn)

De vil og stadigt skulle skatteindberette på dit PMV nummer. Det følger af, at PMV ikke er momspligtig - så den del slipper de ikke for

Jeg TROR det er for at undgå ansætte - opsige - og hvis du så ikke er selvstændig men fungerer som ansat - så er det brud på kildeskatteloven, men det er der nok flere og flere der vover sig ud i https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, mange tak for dit svar. Jeg kigger på det link, som du har sent, det er til stor hjælp! 

Jeg tror, du har helt ret i dine antagelser i forhold til at undgå at skulle ansætte, da de understreger på deres hjemmeside, at man ikke er ansat hos dem. Vil det så sige, at det er et krav, at jeg opretter en PMV? Må jeg have en PMV ved siden af SU? Og hvilket slags regnskab føres så, når jeg skal sikre mig, at jeg betaler min skat korrekt? Skal lige pointere, at jeg er en kæmpe matematik idiot :D 

Venlig hilsen
Helene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du må ha PMV og SU - Du skal føre regnskab efter bogføringsloven - brug f-.eks Dinero - og tag ikke sjove fradrag fordi du mener du nu er selvstændig, hvis det faktisk er lønmodtager arbejde som du lønnes for via PMV

Du angiver dit overskud i udvidet selvangivelse rubrik 111

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak igen John. 

Jeg har nu oprettet en PMV og afventer godkendelse. Er mit "overskud", det som jeg får udbetalt fra DKwebcam, efter de har fået deres andel og mom osv ? Og er det det eneste, jeg skal angive, så min skat bliver betalt korrekt?

Venlig hilsen 
Helene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

FBPH:

Hej og tak igen John. 

Jeg har nu oprettet en PMV og afventer godkendelse. Er mit "overskud", det som jeg får udbetalt fra DKwebcam, efter de har fået deres andel og mom osv ? Og er det det eneste, jeg skal angive, så min skat bliver betalt korrekt?

Venlig hilsen 
Helene

umiddelbart ja da det stadigt lugter af lønmodtager der skal have CVR for at de slipper for indberetning - men ja - dine indtægter er det du skal opgive - men brug et regnskabsprogram - evt dinero gratis version
De skal stadigt opgive det til skat men det går ikke på din selvangivelse - er blot et kontrol punkt for skat, når de betaler til en ikke momsregistreret 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen, John :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)