Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed med hjemmekontor. Hvad kan trækkes fra momsregnskabet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet et enkeltmandsvirksomhed i jan. 2019 med momspligt.

Det drejer sig om juridisk rådgivning til virksomheder indenfor en særlig branche, så det hele ordnes hjemmefra hvor jeg tager mine kunders sager derfra.

Jeg er nu ved at angive moms for første gang og er lidt i et par ting jeg er usikker på.

Indberetningssiden hos Skat giver mulighed for at trække flg fra :

- Elafgift

-Naturgas afgift (hustanden har gasfyr til opvarmning)

-vandafgift

Nu bruges hustanden både privat og som erhverv (stuen er hjemmearbejdsplads ml. 9-16 cirka). 

Er der nogen der har styr på hvad jeg kan trække fra? Skal jeg lave en skønsmæssig angivelse ud fra hvad jeg umiddelbart bruger erhvervsmæssigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fradrag for kontor er der meget skarpe regler for - absolut ikke noget privat og ikke privat gennemgansrum og ikke ejerbolig som har andre regler - læs

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html

Stuen - kan slet ikke give fradrag hvis den har noget som helt privat i sig og bruges uden for arbejdstiden

Forbrug skal i så fald dokumenteres og vil så være samme % som arealet hvis det opfylder alle regler for fradrag og ellers ikke noget fradrag for opvarmning/naturgas overhovedet - og el og vand vil så være efter forbrug-  helst bimåler -
Som juridisk rådgivning må forbrug af el og vand - fra husstanden hvis normalt være noget man ikke trækker noget fra for - da der vel ikke er noget større el/vand forbrug ved at drive juridisk rådgivning fra hjemmet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John Hannover 

Tusind tak for svar og link. Det var meget oplysende :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)