Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blandet kørsel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tænkt at anskaffe mig en bil sammen med min ægtefælle. Skal det være mig der står på registreringsattesten/ ejer eller begge dele for at kunne drage de fradrag mm fra en enkelt ejet virksomhed. Bilen bliver registreret til blandet kørsel.

Jeg har pånuværende tidspunkt dét som en hobbyvirksomhed da jeg pt stadig er i opstartfasen, men da hensigten er et overskud for andet end hyggens skyld, har jeg tænkt mig et CVR ASAP, istarten uden momsberegning indtil jeg har et realistisk syn på hvornår jeg er klar til åbning.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kørselsfradrag kan du have så længe det er husstandens bil - uanset du står alene eller I står 2

Blandet kørsel lyder så som papegøjepladebil - og her ville du - hvis du var momsregistreret, kunne have momsfradrag ved driften som tak for at bilen er købt privat med moms betalt og - betalt privatbenyttelsesafgift

Du skal jo gerne kunne have et erhvervsmæssigt formål i alle fald, så du ikke bare tager fradrag for en bil ellers  og vær opmærksom på at du skal momsregistre så snart du kan se du vil nå 50.000 kr på enhver 12 mdr periode - ofte siger man, når du rammer 4.000 kr per måned, og ofte er det klogt at momsregistrere fra starten https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/frivillig-momsregistrering-en-god-ide.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jul 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak.
Men er det nødvendigt at jeg laver et CVR nr, eller er papegøje plader ( blandet kørsel) ok til hobbyvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke på almindelig vis trække kørsel fra uden virksomhed mig bekendt - men uden CVR kan du godt - hvis du har en indtægt - trække bil fra efter nøje ført kørebog - i den indtægt som kørsel havde til formål - dog ikke fradrag for underskud.
Jeg husker ikke om du som privat person kan registrere papegøje til blandet kørsel faktisk - det lyder lidt underligt - vent på andre, har ikke tid at checke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)