Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier - privat eller i sit ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg overvejer at købe aktier i et par spændende firmaer. Er der fordele eller ulemper (skattemæssigt) ved at lade mit ApS gøre det eller giver det bedre mening at købe privat ?

Bh Signe

Mange hilsner SB

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For frie midler skal du købe privat. I selskab har du lagerrbeskating og så 22% selskabskat og for at få penge ud så 27 til 42% derefter (45% vil ny regering til med ændre til

Private midler, inVester dem privat’

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i at du generelt ikke skal tage private beskattede penge og tilføre dem til ApS'et for at investere i aktier.

Har du omvendt likviditet i selskabet og vil beholde den værdi i selskabet, så kan du sagtens få et depot og købe aktier i selskabsregi. Det kræver dog at selskabet får et såkaldt LEI  (Legal Entity Identifier). 

LEI koster $65 i oprettelse og $50 årligt hos https://lei.bloomberg.com/

Der skal altså en investering af en vis størrelse til for at det giver mening. 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

SB:

Hej med jer

Jeg overvejer at købe aktier i et par spændende firmaer. Er der fordele eller ulemper (skattemæssigt) ved at lade mit ApS gøre det eller giver det bedre mening at købe privat ?

Bh Signe

Det afhænger af, om det er børsnoterede aktier eller unoterede aktier, som du overvejer at købe.

Hvis det er børsnoterede aktier, så har John ret i, at det skattemæssigt er uhensigtsmæssigt at købe i ApS'et. Det kan dog alligevel give mening, hvis det blot er midlertidig anbringelse af likviditet, som du skal bruge i ApS'et senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afgørende i mit svar er det jeg skrev i indledningen FOR FRIE midler. Er det for at anbringe likviditet tjent i selskabet beskattet med selskabsskat - kan det give mening. Jeg forstod/forstår trådstarter som, at det er penge som findes privat og er beskattet som tænkes investeret i ApS form

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle :-)

Jeg har både penge i mit ApS (penge som lige så godt kan investeres i stedet for bare at stå der) og jeg har privat (som også lige så godt kan investeres, men giver ikke mening, hvis jeg får mere ud af at gøre det i mit ApS).

Hvad kan bedst svare sig at købe dem fra ? Eller ender det ud med at gi det samme på bundlinjen (hvis jeg alligevel skal trække dem ud privat af ApSét  på et senere tidspunkt) 

bh Signe

Mange hilsner SB

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er næppe muligt at give et klart svar. Det kan afhænge af investeringens størrelse, kursudviklingen i selskaberne, skatteforhold omkring udbytter, øvrig aktieindkomst, bogføring i selskab kontra privat selvangivelse, m.m.

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Hvad er beskatningen hvis jeg tjener penge på aktier PRIVAT ? Skal fortjenesten ikke beskattes ? 

bh signe

Mange hilsner SB

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

SB:

Tak John. Hvad er beskatningen hvis jeg tjener penge på aktier PRIVAT ? Skal fortjenesten ikke beskattes ? 

bh signe

jo privat ejede aktier beskattes som udgangspunkt ved realisation med 27% af de første 54.000 gevinst og 42% derover (nok 45% hvis S får deres ønske om stigning igennem) og - samme % fradrag i aktieindkomstbeskatning ved tab - men lidt forskellige regler for noterede og unoterede aktier

I selskaber beskattes som lagerbeskatning = årets ændring uanset der er handlet eller ikke - med 22% selskabsskat, og for at må så kan få pengene i egen lomme - hvad de fleste jo vil før eller siden - så de 27 og 42% i ubytteskat og dermed samlet ca 41 og 56% før pengene er i egen lomme

Er man langsigtet - så kan pension overvejs, med 15,3% skat på gevinsten løbende.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)