Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adressebeskyttelse og oprettelse af CVR

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg er fuldtidsansat, men laver lidt freelance arbejde ved siden af. Indtil nu har jeg altid kørt indtjeningover min kones CVR, men overvejer nu om det kan give mening at oprette mit eget da jeg udover lidt freelance arbejde også gerne vil have en lille webshop med et par enkelte ting i.
Jeg har dog adresseeskyttelse og er ikke særligt interesseret i at mit navn, eller addresse, let kan findes igennem mit CVR.

Hvad er mine muligheder? Bør jeg oprette mit eget CVR, og i så fald hvordan gør jeg det bedst hvis jeg stadig vil være "annonym" eller kan/må jeg bare køre videre på min kones personlige CVR?
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Almindelige virksomhedsoplysninger, så som firmanavn og firmaadresse vil altid være tilgængeligt ved opslag på datacvr.virk.dk.

Som ejer og/eller direktør vil dit fulde navn vil fremgå på datacvr.virk.dk, men din private adresse vil være udeladt, hvis du har adressebeskyttelse.

Du må gerne arbejde som ansat / medhjælpende ægtefælle i din konens virksomhed.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 12. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Fra  Ideal Office ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan benytte dig af et virtuelt kontor, eller en firma adresseservice, så er det ikke din privat adresseservice der bliver oplyst i cvr registret.

Vi har flere klienter, der som dig ikke ønsker at benytte deres privat adresse og som også har adressebeskyttelse.

Venlig hilsen

Rico
Ideal Office

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:
din private adresse vil være udeladt, hvis du har adressebeskyttelse.

det passer ikke, hvis firmaet adresse er på privat adressen.

Tilmeldt 3. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, så hvis jeg forstår det korrekt vil mit navn, mit firma navn og firma adresse altid være synlig uanset om jeg har person og adresse beskyttelse eller ej.
Jeg kunne leje et virtuel kontor men mit navn vil stadige være der hvis man søger mig op.

Hmm, det er ikke helt det jeg håbede.
Tilmeldt 3. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er mulighederne for blot at have det som b-indkomst? Er det en mulighed hvis ikke mine indtægter er høje?
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 12. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Fra  Ideal Office ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sagt har min kone et CVR - hun sælger en freelance service - lad os sige det er for at klappe heste. Må jeg som ægtefælle gerne bruge hendes heste klapper firma til at sælge dyrkede jordbær feks? Altså min pointe er om jeg bare kan blive ved med at benytte hendes CVR som det er nu, uden jeg gør noget ulovligt.
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En virksomhed kan godt have flere forskellige aktiviteter, som ikke er beslægtet med hinanden. Din kone bør i så fald tilføje din primære aktivitet som ekstra branchekode via virk.dk.

Ved b-indkomst er grænsen 50000 kr. i omsætning på hinanden følgende 12 måneder, da dette er grænsen for hvornår du skal momsregistreres. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

identity-eggplant:
Som sagt har min kone et CVR - hun sælger en freelance service - lad os sige det er for at klappe heste. Må jeg som ægtefælle gerne bruge hendes heste klapper firma til at sælge dyrkede jordbær feks? Altså min pointe er om jeg bare kan blive ved med at benytte hendes CVR som det er nu, uden jeg gør noget ulovligt.

ja det kan du godt - det er den samlede aktivitet som er afgørende for momsregistreringsgrænsen - hesteklapperiet og jordbær - og det er din kone der så får det som indtægt til skat - med mindre du registreres som medhjælpende ægtefælle. Bibranche kan du registrere (krav ved 300.000 kr omsætning som jeg husker det i hovedet) Hendes freelance må ikke være alm lønmodtager arbejde hun bare fakturerer, men skal være egentlig selvstændig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)