Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikring af enkeltmandsvirksomheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Regering og folketing arbejder hårdt på at afbøde konsekvenserne ved Corona virusen, for at vi som samfund kommer bedst muligt gennem krisen og sikrer at vi har et fungerende erhversliv og arbejdspladser når det hele er overstået. Der tales om lønkompensation og virksomhedsstøtte til hårdest ramte brancher.
Vi er selvfølgelig i startfasen på krisen og løsningerne, men er der nogen der tør gætte på hvad der evt. gøres for de helt små virksomheder, f.eks. enkeltmandsvirksomheder som af den ene eller den anden grund er lukket helt ned?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mit rene gæt er, at de som bliver langt sværest at hjælpe bliver netop enkeltmandsvirksomhed og selskaber med måske kun en eller to ejere, OG helt specielt de som er i en opstartsfase og ikke kan vise, at de inden corona havde et underskud, der nu mistes.

De som haft sund virksomhed = kunne vise det i regnskabet, der er ingen anden målemetode jeg kan se komme i brug, vil kunne hjælpes med statsgaranterede lån til formentlig meget lav rente, men meget mere end det, tror jeg ikke man skal håbe på for de helt små virksomheder.

De som har 3 ansatte, kan omfattes af den ny hjælpepakke, om jeg har forstået den ret- med kompensaton ved opsigelse af medarbejdere (reglen om mindst 30% ansatte  skal være omfattet) Det er naturligvis en ganske stor hjælp for disse, men enkeltmands virksomheder og selskaber med en eller to ejere, uden store overskud beviseligt tabt - tror jeg ikke vil kunne forvente hjælp ud over likviditet i form af udsat moms og skatteindeholdelse.

Det første enkeltmands bør  gøre er, at se om overskud i forskud nu skal ændres i SKAT, så B skatter tilpasses den ny situation 

Selv hjælpepakken har jeg selv søgt at gennemgå her https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-for-erhverv.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

mit rene gæt er, at de som bliver langt sværest at hjælpe bliver netop enkeltmandsvirksomhed og selskaber med måske kun en eller to ejere, OG helt specielt de som er i en opstartsfase og ikke kan vise, at de inden corona havde et underskud, der nu mistes.

De som haft sund virksomhed = kunne vise det i regnskabet, der er ingen anden målemetode jeg kan se komme i brug, vil kunne hjælpes med statsgaranterede lån til formentlig meget lav rente, men meget mere end det, tror jeg ikke man skal håbe på for de helt små virksomheder.

De som har 3 ansatte, kan omfattes af den ny hjælpepakke, om jeg har forstået den ret- med kompensaton ved opsigelse af medarbejdere (reglen om mindst 30% ansatte  skal være omfattet) Det er naturligvis en ganske stor hjælp for disse, men enkeltmands virksomheder og selskaber med en eller to ejere, uden store overskud beviseligt tabt - tror jeg ikke vil kunne forvente hjælp ud over likviditet i form af udsat moms og skatteindeholdelse.

Det første enkeltmands bør  gøre er, at se om overskud i forskud nu skal ændres i SKAT, så B skatter tilpasses den ny situation 

Selv hjælpepakken har jeg selv søgt at gennemgå her https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-for-erhverv.html 

vh John Hannover

Det er de færreste enkeltmandsvirksomheder, som kan bevise hvad de muligvis kunne have omsat for, derfor er det noget vrøvl du kommer med Hannover.

Det der bør ses på i en hjælpesituation her er, at alle har nogle meget faste udgifter, husleje, el , ect ect. som bare skal betales. Dét er håndgribelige beløb, som kan dokumenteres uden problemer, og det bør der ydes hjælp til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
Det er de færreste enkeltmandsvirksomheder, som kan bevise hvad de muligvis kunne have omsat for, derfor er det noget vrøvl du kommer med Hannover.
har jeg skrevet omsætning?? Jeg skrev sådan set overskud/underskud som de da alle forhåbentlig kan bevise - det bruges bla.a til skat og dapgenge - I øvrigt KAN de da også vise omsætning - den er bare ikke offentlig med mindre den er over 300.000 men omsætning bliver nok helt lige meget her.

Mit point er at der IKKE endnu - og i min forventning ikke fremover - bliver støtte til nogen som helst som ikke kan vise OVERSKUD som er gået tabt ved statens forholdsregler ved Corona (det som i mulighed for statsgaranterede lån - hedder SUNDE virksomheder) -

Alle kan vise om de har overskud eller ikke har og uden overskud, der næppe være lån med statsgaranti og derfor ikke andet end udskudt moms som likviditetshjælp - uden de har ansatte - hvor de kan bruge den ny hjælpepakke. Det giver for mig slet ikke mening her at se på faste udgifter, husleje osv - selv om det da sagtens kan give tab.  

Fru Hartmann:
Det der bør ses på i en hjælpesituation her er, at alle har nogle meget faste udgifter, husleje, el , ect ect. som bare skal betales. Dét er håndgribelige beløb, som kan dokumenteres uden problemer, og det bør der ydes hjælp til.
Det kan være, at staten skal hælde penge ned i et hul i virksomheder om også inden corona tabte en masse penge. 

Der skal vises klart tab = givet overskud - før der bliver nogen form for hjælp - det andet tror jeg vil vise sig op ad bakke - og OM man kan erstatte tabt overskud for enkeltmands - er nok også lidt svært at se

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle snakker om adgang til dagpenge mens ens virksomhed er på standby, i stedet for krav om at cvr skal lukkes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Nogle snakker om adgang til dagpenge mens ens virksomhed er på standby, i stedet for krav om at cvr skal lukkes

kan være muligt med supplerende dagpenge - tal med din a kasse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)