Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirring vedr. udbetaling & skat i enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg ved der er mange indlæg vedr. dette, og jeg har læst mange igennem nu, men må simpelthen have det forklaret mere sort på hvidt. 

Jeg er i tvivl om, hvordan det fungere ift. SKAT hvis jeg driver en enkeltmandsvirksomhed

Jeg kan læse mig frem til, at jeg kun betaler skat af virksomhedens OVERSKUD, men..

Hvad hvis jeg ikke ønsker at min virksomhed får overskud, men blot går i 0, fordi jeg ønsker at udbetale alt jeg omsætter?

For at tage et meget simpelt eksempel: 

Jeg fakturere 50.000,- (eks. moms) årligt. 

Min virksomhed har 10.000,- (eks. moms) i faste udgifter årligt.

Jeg overføre 40.000,- årligt fra min erhvervskonto til min privatkonto. 

Altså går regnskabet som jeg kan forstå det i 0, og der er derfor hverken overskud eller underskud

Skal jeg så virkelig ikke betale nogen skat af de penge jeg tjener/udbetaler til mig selv? 

I mine øre, lyder det som om, at jeg kan tjene penge, uden at betale skat af dem? 

Så skal jeg bare skrive overskud på 0 i min personlige selvangivelse, og så ellers selvfølgelig betale min moms? 

Jeg håber at der er nogle der forstår min forvirring og kan forklare mig det så jeg forstår det.

Mvh. Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej du mangler så meget viden om regnskab i enkeltmands, at du bør betale for hjælp, for det er virkeligt meget du mangler. Hvad du hæver er lige meget, det sker i status og er ikke en udgift i det som hedder drift som er indtægter minus udgifter - ganske som indkøb af varer du har på lager ikke er en udgift men udlignes ved at værdien (det du har betalt) indgår i status og udligner udgiften

Du vil kunne slå dig slemt og få ekstra skat og det der er værre ud af det med at ville drive virksomhed helt uden at have basis viden og uden hjælp

En del af vejen kan du komme via e-bog / paperback Personlig virksomhed som forklarer det med hvad du beskattes af og meget mere - små penge https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html og så brug et godt regnskabsprogram som også ville hjælpe dig meget - f.eks www.dinero.dk  og endeligt kan du få meget mere om regnskab - helt basal viden og detaljer i https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html som er letlæst gennemgang af regnskab - også det med drift og status med mange flere gode sager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Når du er enkeltmandsvirksomhed, så laver du udvidet selvangivelse og dit overskud er lige med omsætning minus omkostninger. I dit eksempel er dit overskud 40.000 kr. som indgår i din personlig indkomst som du skal betale skat af.  Det er lige meget, at du udbetaler/overfører det til dig selv på din privatkonto, du skal stadig betale skat af det, for det er din indkomst. Al overskud i en enkeltmandsvirksomhed er personlig indkomst. Hvis du er i tvivl snak med SKAT.

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svar (moongirl). Det giver mening med en god enkel forklaring :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)