Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare fra en privatperson

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi køber et par malerier til udsmykning af butikken af en folkepensionist og hobbykunstner, er det så nok at han skriver en kvittering på de 10.000 kroner det handler om? Er der krav til hvad en sådan skal indeholde?

Men hvad så? Skal han betale skat af beløbet og kan/må han trække sine udgifter fra på selvangivelsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er original kunst og det hænger i en butik hvor jeres kunder kommer (og ikke bare privat kontor) er der fradrag - med sædvanlige straksafskrivning

Ja det er nok han skriver kvittering med navn og CPR - og ja han skal opgive fortjenesten til skat i rubrik 20 mener jeg det er og trække fra i 29 for de konkrete udgifter hvis han erhvervsmæssigt sælger sin kunst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis det er original kunst og det hænger i en butik hvor jeres kunder kommer (og ikke bare privat kontor) er der fradrag - med sædvanlige straksafskrivning

Tak for dit kompetente svar, John. Og nu fantaserer jeg bare: Hvad nu hvis pensionisten har købt det (altså ikke selv malet det) og har givet f.eks. 8.000 kr. for det ...?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollerik:
nu fantaserer jeg bare: Hvad nu hvis pensionisten har købt det (altså ikke selv malet det) og har givet f.eks. 8.000 kr. for det ...?
så er det mere kompleks - handler han erhvervsmæssigt eller var det hans eget indbo han solgte - indbo må man sælge uden skat og uden fradrag for købet naturligvis - for køber er det samme sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. Det sidste var en tænkt situation ... just in case.

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk der er ikke fradrag for virksomheden, hvis det er et videresalg af pensionisten.

Hvis pensionisten selv har fremstillet billedet, men dog er i familie eller nært beslægtet med virksomhedens ejer(re), er der ligeledes heller ikke fradrag.

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for præciseringen Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)