Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt APS og skat af overskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede et APS i juli 2020.

Det giver nok et overskud på 300.000 i år når løn og andre udgifter er betalt.

Der er 1 ansat ud over mig.

1. Skal jeg betale selskabskat for 2020 af det beløb der er overskud i firmaet pr. 31/12 ?

2. Hvis jeg skal det og samtidig også betaler skat af den løn jeg trækker ud, bliver den samlede skat så ikke personlig skat + selskabsskat?

Hvor imod den løn jeg får fra mit "normale" arb. kun trækkes personlig skat.

Jeg betaler topskat af løn på mit "normale" arbejde.

Så hvis jeg laver 100.000 i overskud, får jeg kun noget der ligner 22% selv, når al skat er trukket.

Kan man stille det sådan op?

Jeg er godt klar over at inden man betaler selvskabsskat kan man jo købe alt muligt på firmaets regning og nedbringe overskuddet.

men det kalder man vel kreativ bogføring? :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja

2 nej løn er jo en udgift og derfor falder overskud jo med lønnen så det bliver ikke dobbelt

Du får bund eller topskat - afhængigt af hvor du ligger, af det du hæver. I selskabsform, hvis du sparer op i selskabet, så sker det til 22% - men ja - hvis du så tager udbytte -så vil du først få 27% skat = bundskat af første del, og så 42% = ialt efter de 22% topskat, og samme vil du ved løn  læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

koden:

Jeg er godt klar over at inden man betaler selvskabsskat kan man jo købe alt muligt på firmaets regning og nedbringe overskuddet.

men det kalder man vel kreativ bogføring?

alt det med kreativ bogføring var tæt på at få mig til ikke at gide svare. <tror du jeg vil betale skoler, hospitaler,veje osv.  mens du leger kreativ???? Voks op mand

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John..

 

rettede mit indlæg... til noget mere spiseligt.

Hvad er det lige du prøver at sige i sidste sætning.

tror du jeg vil snyde i skat.

Du giver gode svar, men du er tit lidt for hurtig med dine konklusioner om folks intentioner..

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

koden:
Jeg er godt klar over at inden man betaler selskabsskat kan man jo købe alt muligt på firmaets regning og nedbringe overskuddet.

Det er der jo ikke noget galt i, når det er til firmaet.

Hvis ikke, så er det kreativ bogføring.

Jeg er blevet spurgt om, jeg ville "tage momsen" på en Milwaukee maskinpakke til en bekendt. Men nej tak, for mit firma har intet at bruge det til. Og naturligvis også alt andet. Kommer der kontrol og udstyret ikke er at finde, så er det ikke spøgværk.

Men er der noget ved, at der kan udtrækkes kr. 49.900,00 til både ægtefælle og ejer til 22%?, men det ved John Hannover garanteret meget mere om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

koden:

Hvad er det lige du prøver at sige i sidste sætning.

tror du jeg vil snyde i skat.

ja det var det jeg læste inden du rettede dit indlæg som ser pænere ud nu ganske enkelt - kreativ bogføring er ofte udtryk for at snyde - der er ikke noget kreativt ved at bogføre korrekte udgifter

Men ellers fik du de to svar - at du ikke både betaler skat af overskud og af løn - Du skal købe alt det du mener skaber mere overskud = faktisk fremad mere skat - og ikke andet vil jeg sige - og huske at varer ikke er en udgift før de er solgt, så du fjerner ikke overskud med varekøb som sådan. Derfor må målet være overskud og skat på et eller andet sigt, som udtryk for succes - men altid naturligvis bruge de lovlige fradrag man har

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Koden

Jeg tror at du vil have gavn af at sætte dig ned og få helt styr på de afgørende regler der er involveret i at drive et ApS - herunder bogføring, grundlæggende forståelse af selskabsskat, løn, feriepenge, deadline for årsrapport, etc.

For eksempel giver det umiddelbart ikke mening at udbetale dig selv løn fra selskabet når du tilsyneladende allerede har en anden ansættelse hvor du betaler topskat.

Alt andet lige synes du at have en pænt høj samlet indtægt, så udover at få helt styr på reglerne, så bør du søge konkret rådgivning for ikke at risikere at snyde dig selv.

vh Steffen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)