Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det et krav at have en erhvervskonto som nyopstartet enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du bruge en erhvervskonto til din nye virksomhed? Med Lunar Business får du Danmarks billigste erhvervskonto med features, der gør det nemt at komme godt fra start. Det er Visma Dinero, der i 2022 har kåret Lunar Business som Danmarks billigste erhvervskonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må sige det sådan:

Skat har ikke noget krav i personlig virksomhed hvor du må blande privat økonomi og firma - eneste krav fra dem er, at CVR skal være tilknyttet som nemKonto inden første betalingsaktivitet med det off (ex moms retur)

MEN

Banker vil idag meget klart næsten altid kræve adskillelse - da de har meget store krav til KYC og hvidvaskkontrol, som er noget nær håbløst at leve op til ud fra de lovkrav banker er underlagt, med subjektivt ansvar. Så du skal forvente at få kravet og banker må spærre personlige konti, hvis de mod aftale bruges til erhverv

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for et hurtigt og omfattende svar :-)

Er ens nemkonto per automatik tilknyttet ens CVR? Hvis ikke, hvordan gør jeg så det? 

Vil du anbefale, at jeg oprette en erhverskonto eller at jeg indtil videre bare fakturaer og modtager betaling på min private konto? 

Endnu engang tak! Meget hjælpsomt svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas iværksætter:

Hej John,

Mange tak for et hurtigt og omfattende svar :-)

Er ens nemkonto per automatik tilknyttet ens CVR? Hvis ikke, hvordan gør jeg så det? 

Vil du anbefale, at jeg oprette en erhverskonto eller at jeg indtil videre bare fakturaer og modtager betaling på min private konto? 

Endnu engang tak! Meget hjælpsomt svar!

banken tilknytter en konto de giver dit CVR som nemkonto. Jeg vil ikke anbefale at bruge en privat uden banken inden er informeret. Det KAN betyde, at banken spærrer din konto eller i alle fald nægter at give dig CVR konto, da du har vist du ikke spiller med åbne kort overfor den, og det er deres største frygt

Kan du få OK fra banken, så er det ikke et problem at bruge en konto uden CVR tilknyttet - men du kan ikke have CVR tilknyttet uden banken gør det. Spil åbent, for føler de, at du har givet dem bod risiko ved at umuliggøre deres lovpligtige KYC og hvidvask kontrol, kan du være i en spiral, hvor din nuværende lukker din konto og andre så ikke vil åbne CVR konto, fordi de fornemmer noget gik galt i din normale bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Yamato.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig med John.

I min erfaring vil de fleste danske banker kun tillade at bruge en erhvers/virksomhedskonto til CVR-brug. De er som regel dyre, nogen helt op til 9000,- om året. Da jeg var på kig fik jeg hurtigt fornemmelsen af at de ikke rigtig var gearet til mindre erhversdrivende/selvstændige.

Jeg endte selv med at bruge N26, de er en tysk baseret onlinebank og har en gratis kontotype lavet til mindre erhvervsdrivende/freelancers.

Held med det! :)

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunar er faktisk en umærket bank såfremt man bare skal have en konto hbor der går penge ind og ud. 

Men forvent ikke den store service og de er kun en mobil. Men de giver tilgengæld svar på ansøgning samme dag. 

De beder desuden ikke om forretningsplan, etableringsbudget og budget osv osv. MEN til gengæld kræver de at virksomheden har en og samme person som reel ejer, legal ejer og direktør. Banken er ment til små erhverv. 

Det koster vifst 2.495 årligt og så kan man opgraderer så man har flere konti og kort til 3.495 kr årligt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:

Men forvent ikke den store service og de er kun en mobil. Men de giver tilgengæld svar på ansøgning samme dag. 

De beder desuden ikke om forretningsplan, etableringsbudget og budget osv osv. MEN til gengæld kræver de at virksomheden har en og samme person som reel ejer, legal ejer og direktør. Banken er ment til små erhverv. 

det var gamle dage - de har i mange måneder dels haft et par ugers behandlingstid (har set et par på facebook der var ud over det pt ) og de har fået så mange hak af finanstilsynet for manglede KYC og hvidvask kontrol (var en årsag til Nydredit ville have dem bort HURTIGT) så de stiller helt normale krav til engagementet i dag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Josephine Kjær:
Jeg endte selv med at bruge N26, de er en tysk baseret onlinebank og har en gratis kontotype lavet til mindre erhvervsdrivende/freelancers.
jep N26 til personlig virksomhed revolut til personlig virksomhed OG til selskaber kan fungere (dog med mange begrænsninger ex ikke Mobilepay tilknyttet osv) og blanket tilslutning for NemKonto med vitterlighedsvidner er besværligt

9000 lyder vildt for en ny bank, det har jeg ikke set endnu - men 3-5000 har jeg set en del, god i egne banker normalt langt mindre - Danske bank til egne kunder 2000 kr ind - og så meget mindre per år fremover og langt mere bankløsning end i så meget andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være sket meget siden jeg stiftede konto hos dem, det var endda kun tilbage i oktober sidste år. Dengang tog de kun imod danske og nordiske statsborgere, nu acceptere de alle statsborgerskaber, men vidste ikke at deres sagsbehandling var ændret væsentligt. 

Nykredit samarbejdede såvidt jeg husker me d Lunar kun i forbindelse med kontante indbetalinger- Det er nemlig ikke en mulighed hos Lunar at indbetale eks. Dagens kontante omsætning i form af dropboks. Jeg tror nykredit afbrød aftalen fordi det ikke kumme betale sig for dem. 

Hver morgen skal en bankansat åbne dropposerne og tælle kontanterne og den udfyldte medhørende blanket stemmer tit ikke med hvad der er i dropposen og så skal indehaver kontaktes osv osv. Det er en stor hovedpine. Men det giver også mening såfremt Lunar har fået hug at Nykredit ikke vil samarbejde, grundet deres eget ry

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)