Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt ApS: Indskyde mere end 40.000?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at starte et ApS med en kammerat. Vi vil gerne nøjes med at binde 40.000 i selskabskapital, men vi har brug for cirka 200.000 for at komme i gang. 90.000 i varebeholdning, resten til lokaler, depositum, et par måneders husleje osv. 

Hvordan gør vi lige det nemmest?

Umiddelbart vil jeg stifte selskabet med 40.000, hvorefter vi hver låner selskabet det resterende beløb.
Vi forventer at kunne tilbagebetale lånet inden et år. Kan vi oprette lånet som kortfristede gældsforpligtelser, eller skal vi lave gældsbrev med markedsrente?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper5631:

Vi vil gerne nøjes med at binde 40.000 i selskabskapital, men vi har brug for cirka 200.000 for at komme i gang. 90.000 i varebeholdning, resten til lokaler, depositum, et par måneders husleje osv. 

Hvordan gør vi lige det nemmest?

Umiddelbart vil jeg stifte selskabet med 40.000, hvorefter vi hver låner selskabet det resterende beløb.
Vi forventer at kunne tilbagebetale lånet inden et år. Kan vi oprette lånet som kortfristede gældsforpligtelser, eller skal vi lave gældsbrev med markedsrente?

I skal lave låneaftale - kortfristet gæld, og markedsrente - ofte 4-6% (ellers beskattes i af den privat uanset I ikke modtager renten og selskabet har så ikke fradrag) - Lånet skal også angives i skema kontrollerede transaktioner i både selskabets selvangivelse og jeres private

Lånet KAN laves konvertibelt - men det kan have uønskede skattekonsekvenser, men vil kunne give fradrag ved tab af pengene - det er der ikke ellers

https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/konvertibelt-lan-til-selskab-fra-ejer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Kan lånet gøres afdragsfrit, så vi kan tilbagebetale hele beløbet inkl renter på én gang i slutningen af året?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Lånet skal også angives i skema kontrollerede transaktioner i både selskabets selvangivelse og jeres private

Hvis de er 2 kammerater, der stifter med 50% hver, så er der ikke tale om kontrollerede transaktioner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Cookie - John Hannover:

Lånet skal også angives i skema kontrollerede transaktioner i både selskabets selvangivelse og jeres private

Hvis de er 2 kammerater, der stifter med 50% hver, så er der ikke tale om kontrollerede transaktioner.

enig-  Har nok ikke bare set at de var 50/50 rent og om der er andet der giver bestemmende indflydelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)