Har jeg ret til at bryde aftalen for alle disse dårlige oplevelser jeg har fået på 2 uger, som virksoimhed? Eller har i noget jeg kan gøre for at bryde aftalen, for jeg ønsker ikke et så useriøst firma, som tørre røven på uviden folk, og jeg er så ikke en af dem, derfor jeg har jagtet dem for deres uprofessionel arbejde.
Du bør starte med at gennemlæse den aftale som i har indgået.
Det vil sige både kontrakt og handelsbetingelser. Og holde det op imod hvad der er aftalt der skal laves.
Det skal være meget slemt før du kan bryde kontrakten.
Admin adgang er ikke en selvfølge, når der er tale om en hosted løsning.
Forsinket levering er ofte ikke nok til at ophæve købet. Og slet ikke efter 2 uger.
Du skriver de 20.000 kr. er en samlet pris som indholder både design, opsætning, hosting og support, så du vil aldrig kunne kræve webdesign og opsætning for 20000 kr.
Hvis prisen for hvert enkelt del af aftalen ikke er udspecificeret, kan det du reelt har betalt for design være et lille beløb.
Hvis deres timepris f.eks. er 800 kr. for support eller deres normale hostingpris er 10.000 kr., så vil de altid kunne argumentere for at dette udgør en stor del af prisen.
Der er desværre en del platugler med dygtige sælger, som benytter sig af at køber ikke sætter sig ind i aftalen og læser alt med små. De sælger typisk 2-3 årige aftaler, hvor du som erhvervskunde ikke får ret meget og ikke kan komme ud af kontrakten.
I nogle af disse aftaler har du som køber ikke ejendomsret til hjemmesiden.
Du havde været bedre stillet som forbruger, men når der er tale om b2b har du ikke samme beskyttelse.
Jeg vil gætte på at du måske kan forhandle dig ud aftalen, hvor du betaler X beløb for at blive løst fra kontrakten.
Men hvis du har indgået en kontrakt med en af de brodne kar, så skal du forvente at være bundet til at betale en høj pris for meget lidt hjemmeside og SEO.