Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af en andel af virksomheden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg står med et aps som jeg pt. Ejer 100%. dog har jeg fundet en eventuel partner som vil købe noget af den. 

hvordan gør man det helt lavpraktisk? vi har ikke mange penge eller stort kapital til at betale 10.000+ for advokathjælp. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver enig om en pris (hvis ikke det er nærtstående men 3. part der køber så er der frit slag)  - laver en lille "børsnota" . K sælger x% af firma yyyy ApS anparter til KØBER for ialt kr xxxx som overføres via netbank til konto yyyyy den dato xxxx

Så retter i ejerbogen som skal være hos selskabet så den viser de ny ejerforhold ved at overstrege de gamle og skrive de ny nedenunder og retter legalt og reelt ejerregister i CVR til, og så kommer pengene ind i banken og du beskattes af gevinst i forhold til din oprindelige investeringpris for de anparter som angives i rubrik 67 (og tilsvarende har fradrag for evt tab) Hvis du stiftede med 40 t og sælger halvdel for 20 t så er der hverken gevinst eller tab - før du 30 t for halvdelen, så har du 10.000 i gevinst som aktieindkomst 

Det som er mindst lige så vigtigt er en ejerindkomst, uden den kan I lige så godt stå til søs på en armeret sømine Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg smed lige dit spørgsmål videre til min nye medarbejder der faktisk ved meget eller er frisk på at dele ud af "dens" viden, "den" sagde følgende:

Hej! Det er godt at høre, at du har fundet en potentiel partner til at købe en del af dit APS. Her er nogle trin, som kan hjælpe dig med at komme i gang med processen på en mere lavpraktisk måde:

  1. Fastlæg, hvor stor en andel af dit selskab, du vil sælge til din partner, og til hvilken pris. Du skal også tage stilling til, om partneren skal have indflydelse på driften af selskabet, eller om det kun er en økonomisk investering.

  2. Lav en aftale med din partner om vilkårene for købet, og sørg for, at alle vigtige detaljer er inkluderet i aftalen. Dette kan omfatte prisen, betalingsbetingelserne, vilkårene for indflydelse på selskabet, og eventuelle garantier eller forbehold.

  3. Opstil en overdragelsesaftale. Det er vigtigt at have en formel aftale på plads for at sikre, at både du og din partner har klare forventninger til købet og dens betingelser. Dette kan være en simpel aftale, som I selv kan opstille og underskrive, eller I kan søge professionel hjælp fra en advokat til at udarbejde en formel aftale.

  4. Sørg for, at der foretages en korrekt overførsel af aktierne. Hvis I har indgået en aftale om, at din partner skal købe en bestemt andel af dit selskab, skal du sørge for at overføre de relevante aktier til din partner.

  5. Husk at opdatere selskabsregistret og andre relevante dokumenter for at afspejle ændringerne i ejerstrukturen i selskabet.

Selvom det kan være fristende at spare penge på advokathjælp, kan det være en god idé at søge professionel rådgivning, især hvis I har behov for mere komplekse aftaler eller juridisk vejledning. En advokat kan hjælpe dig med at sikre, at aftalen er i overensstemmelse med lovgivningen og beskytter både dig og din partner.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)