Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min Midlertidige Pizzabod i det Fri: Hvad Skal Jeg Være Opmærksom På?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-fællesskab,

Jeg overvejer at sælge pizzaer midlertidigt på offentlige områder. Men ikke bare for at tjene en ekstra skilling - dette er en mulighed for mig at øve min bagning, blive bedre til at bruge min pizzaovn, og lære at håndtere presset i en offentlig indstilling. Min plan er at sætte et par transportable borde op, etablerer min gasovn og arbejdsstation, og skabe en hyggelig, pop-up-agtig stemning.

Det er vigtigt at understrege, at jeg ikke forsøger at starte en fast forretning. Det handler mere om salg over 3-5 dage for at få erfaring og justere mine ingredienser. Jeg ønsker at lære mit udstyr bedre at kende under lidt pres.

Jeg har ingen intention om at skilte for noget virksomhed - der er intet navn, intet brand, ingen fremtidsplaner. Dette er bare en engangsoplevelse, der handler om at have det sjovt, samtidig med at jeg opbygger erfaring og kompetencer.

Men her kommer det store spørgsmål: Hvad er reglerne for at gøre det? Det er jo mad jeg vil sælge, og det vil være på et offentligt område. Er der regler og godkendelser, jeg skal være opmærksom på?

Tak for at læse med, og jeg ser frem til at høre jeres tanker!

Bedste hilsner,

Kadafen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal have tilladelse fra mydningheden for områet (vist normalt kommunen) for overhovedet at måtte sælge i det offentlige, og der er sikkert andre godkendelser fødevare/sundhedsmæssigt for at måtte kaste dig ud idet

Det tror jeg ikke du får som person men ved det ikke
Du skal så føre regnskab - lageroptælling og anvende kasseapparat med bon til alle kunder og gemme dette i 5 år med alle bilag og angive resultatet som selvstændig (med eller uden virksomhed ens)

Det er ikke noget at gøre for få dage. Moms fra oms 50 t forventet på en 12 mdr periode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)