Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordel ved stor kontra lille lagerbeholdning i forhold til SKAT?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal opgive vores butiks lagerbeholdning til SKAT.

1. Skal vi betale skat af lagerbeholdningens værdi?

2. Er det er fordel at have et lille eller et stort lager rent skattemæssigt?

3. Hvad bruges lagerbeholdningens værdi helt konkret til fra SKATS side? (Er det først noget vi mærker rent økonomisk den dag firmaet skal sælges/lukke?)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

1. nej

2. altid korrekt tal. kontrol kan komme.

3. de vil bare vide, hvor mange aktiver I har i firmaet.

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Amadeo.

Svar på spørgsmål 2:

Det var på ingen måde ment som om vi ville opgive ukorrekte tal. Spørgsmålet er, om et stort lager kontra et lille lager får hhv. store eller små skattemæssige (dvs. økonomiske) konsekvenser for os. Det må du gerne svare på, hvis du ved det.

Svar på spørgsmål 3:

Ja, jeg forstår, at SKAT gerne vil vide det, men spørgsmålet er hvorfor. Der skal vel betales skat af lageret på et eller andet tidspunkt, ellers ville informationen være ligegyldig for SKAT. Læs: Er det noget vi først mærker rent økonomisk den dag firmaet skal sælges/lukke?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

De vil måske tjekke at det ikke er bogført som en udgift. Du betaler ikke skat af varelageret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cristian2:

Vi skal opgive vores butiks lagerbeholdning til SKAT.

1. Skal vi betale skat af lagerbeholdningens værdi?

2. Er det er fordel at have et lille eller et stort lager rent skattemæssigt?

3. Hvad bruges lagerbeholdningens værdi helt konkret til fra SKATS side? (Er det først noget vi mærker rent økonomisk den dag firmaet skal sælges/lukke?)


Du bør bruge en proff bogholder, ellers går det galt

Den 31/12 skal du gøre dit varelager op til indkøbspris ex moms, og flytte den værdi fra drift som udgift og ned til status som værdi af lager

Hvert år fremover, er det så forskellen i lagerværdien der skal flyttet fra udgift ned til lagerværdi hvis den er steget eller retur til udgift hvis lager er gået ned

Ellers ville du have fradrag ved at købe til lager, men dit indkøbt til lager påvirker slet ikke dit resultat eller din skat

Når du sælger så opstår en gevinst ud fra hvad køber vil betale uanset hvad, og ved lukning SKAL varelager enten købes af dig selv til indkøbspris + moms, eller sælges til andre - eller dokumenteres destrueret

Varekøb til lager er først fradrag når varen er solgt/brugt - 

Med et sådan hul i viden om regnskab for et relativt kompliceret Cafe regnskab  tror jeg, du vil gøre klogt i at betale for lidt orden i regnskabet for ikke at ende galt ude med skat 


6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for udførligt svar, John. Ja, der skal helt sikkert bogholder på. Jeg ville bare lige forstå det først.

Altså, ret mig venligst hvis jeg har misforstået: Hvis vi i et tænkt eksempel siger vi hæver lagerets værdi fra 100.000 kr til 150.000 i et bestemt regnskabsår, så har vi i pågældende regnskabsår fradrag for 50.000 kr. mindre, end hvis vi lod lagerbeholdningen blive på de 100.000?   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cristian2:

Tak for udførligt svar, John. Ja, der skal helt sikkert bogholder på. Jeg ville bare lige forstå det først.

Altså, ret mig venligst hvis jeg har misforstået: Hvis vi i et tænkt eksempel siger vi hæver lagerets værdi fra 100.000 kr til 150.000 i et bestemt regnskabsår, så har vi i pågældende regnskabsår fradrag for 50.000 kr. mindre, end hvis vi lod lagerbeholdningen blive på de 100.000?   

Nej hvis I hæver lagerbeholding har de 50 t i hæver med ikke nogen som helst indflydelse på skat. Den vil være helt samme om I har det ene eller andet på lager
Det eneste er at øgningen af lager koster 50 t kontanter/likvider, som I først har fradrag for når lager er solgt, men jeres skat af overskud er helt ens om i holder lager på 100 t eller øger det til 150 t

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Big SmileYes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)