Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltsmand virksomhed og forretningsrejsen Bogføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

som enkeltmandsvirksomhed, hvordan skal jeg bogføre forretningsrejse omkostning - hotel, fly osv.,

Min kunde betaler for hotel og flybillet og ikke andet så spørgsmålene er - kan man som enkeltmandsvirksomheds ejer få diæten for godtgørelse til kost og småfornødenheder som ligger 555 kr. pr. døgn når rejsen er over 24 timer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke få diæter hvis dit firma betaler din fly rejser og dine måltider som udgift.
Du har så udgifter i virksomheden som fradrag og indtægt på samme beløb fra kunden, som jo gør, at din indtægt fra kunden og diæterne går lige op til et 0 resultat og dermed 0 skat 0 fradrag

Diæter kan du kun få hvirr ikke dit firma betaler omkostningen med fradrag (ud over 25% diæt hvis småfornødenheder ikke dækkes.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John

min kunde betaler for fly + hotel overnatning ud over timepris men ikke for måltider, alt andet jeg skal betale selv inclusive måltider/kaffe/osv..

derfor mit spg. at kan jeg  fradrag for diæten for godtgørelse til kost og småfornødenheder... som ligger 555 kr. pr. døgn når rejsen er over 24 timer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

mnat:

hej John

min kunde betaler for fly + hotel overnatning ud over timepris men ikke for måltider, alt andet jeg skal betale selv inclusive måltider/kaffe/osv..

derfor mit spg. at kan jeg  fradrag for diæten for godtgørelse til kost og småfornødenheder... som ligger 555 kr. pr. døgn når rejsen er over 24 timer ?

ja så har du de faktiske regninger som udgift mod indtægt det du fakturerer kunden - og det går i 0

Og så har du fradrag for diæter for kost og småfornødenheder
Husk lige fradrag for f.eks 555 kr blot betyder skat betale de ca 2.200 af dem - så du har underskud på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det fik jeg ikke lige ... det du sagde med underskud Smile  ? 

er det bedre hvis jeg Bogfører faktisk regning for diæter for kost som omkostning i virksomhed isted for fradrag for 555 kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er samme sg- blot for at sige at fradrag jo ikke er penge du sparer i skat alle sammen. Fradrag betyder du spaer ca 40% af beløbet i skat blot så du ikke tror de 55 kr så er penge du får. Smme hvis du havde regnign for 555 kr - det sparer også kun 40% af beløbet 8hvis du har bundskat og har brugt dine alm person fradrg

Skat betaler ikke de 555 kr du har i diæter men ca 220 kr af dem, resten er dine egne penge og derfor koster det dig at lave aftalen, når du ikke får noget for det
Mere du ikke tæner “Fedt unden betaler rejsen og mad kan jeg have på skats regning
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dette , igen, men jeg er helt med på hvad er Fradrag Big Smile i skats kontext 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mnat:

tak for dette , igen, men jeg er helt med på hvad er Fradrag Big Smile i skats kontext 

du trænger til en online bogholder der kan hjælpe dig

Fradrag er beløb der trækkes fra ens indkomst. Hvis man har 1000 kr i indkomst og skatten er 400 Kr - så vil en udgift på 1000 kr betyde man hr 0 i indtægt og så sparer man de 400 kr i skat - så 1000 kr fradrag giver dig ca 40% besprelse på skat - og for visse fradrag ned til 26%

Du skal til at bruget et godt regnskabsprogram og sætte dig meget mere ind i regnskab og skat. Introduktion til regnskab som e-bog eller paperback kan være billig start til bedre at forstå meget af det https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

endnu engang tak for din tid John!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)