Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom - MOMS i selskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har et ejendomsselskab, hvori der skal renoveres og udlejes lejemål

Når jeg logger på virk for at momsregistrere virksomheden siger den:

"Branchen: 68.20.30 Anden udlejning af boliger er normalt ikke momspligtig. Er branchen forkert, skal den skiftes eller slettes før moms afmeldes. 

Såfremt branchen er rigtig skal du beskrive virksomhedens momspligtige aktivitet."

Mine lejemål lejes ud, uden moms, men nu når jeg eksempelvis skal udskifte køkken/renovere en lejlighed, bliver materialerne jo købt m. moms, overser jeg noget?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus1973:
overser jeg noget?

Det korte svar er Ja. 

Når du lejer uden moms, Har du ikke fradrag for moms på dine udgifter.

Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige, hvis jeg eksempelvis ejer en tømrervirksomhed, må jeg ikke købe en ejendom, renovere den og udleje, medmindre der også er moms på huslejen?

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus1973:

Så det vil sige, hvis jeg eksempelvis ejer en tømrervirksomhed, må jeg ikke købe en ejendom, renovere den og udleje, medmindre der også er moms på huslejen?

Nej, det må du gerne, men du kan ikke få momsfradrag for udgifter direkte knyttet til den momsfritaget aktivitet.

Er det udlejning til erhverv er frivillig momsregistrering muligt, hvor du skal lægge moms til lejen og har momsfradrag for udgifterne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er boligudlejning så er der ikke moms på udlejningen og så må du ikke trække moms fra nogen udgifter - renovering eller andet

HIusk også at det meste renovering når du køber en ejdendom vil være forbedring og ud over et bundbeløb/% lægges til ansakffelsesskummen og ikka bare tages som udgift i regnskabet

Der er altid sammenhæng. Er der ikke moms på indtægter er der ikke momsfradrag for udgifter. 

Boligudlejing er uden moms - erhvervsudlening kan frivilligt momsregistreres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)