Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af faktura fra Wix.com - momsnr. starter med EU - moms 25%

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i tvivl om hvordan jeg bogfører en købsfaktura fra Wix.com. Den er udstedt fra et momsnr. der starter med EU og der er 25% moms på. Jeg har googlet lidt og fundet noget med at det er en "One stop shop", men det hjælper mig ikke rigtigt. 

Må jeg bogføre det som dansk moms?

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. May 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Ok. Tak for hjælpen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for svaret.

Tilmeldt 25. Jun 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når du modtager en købsfaktura fra Wix.com, som er udstedt fra et momsnr. der starter med EU og med 25% moms, er det vigtigt at vide, hvordan momssystemet fungerer i forhold til EU. Det, du har fundet om "One stop shop", er faktisk relevant i denne sammenhæng.

"One stop shop" er en ordning, der gør det muligt for virksomheder at rapportere og betale moms, der er skyldig i forskellige EU-lande, gennem en enkelt momsregistrering i deres eget hjemland. Denne ordning gælder for visse typer elektroniske tjenester, herunder webhosting, som Wix.com tilbyder.

Som dansk virksomhed kan du anvende "One stop shop" og bogføre købsfakturaen fra Wix.com som dansk moms. Du skal dog sørge for at overholde reglerne og procedurerne i forbindelse med "One stop shop" og indsende de nødvendige rapporter og betalinger til Skattestyrelsen i Danmark.

Husk at det altid er en god idé at konsultere en revisor eller en skatteekspert for at sikre, at du bogfører korrekt og i overensstemmelse med de gældende regler.

Håber det hjælper!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

p4rm3san:

Hej

Når du modtager en købsfaktura fra Wix.com, som er udstedt fra et momsnr. der starter med EU og med 25% moms, er det vigtigt at vide, hvordan momssystemet fungerer i forhold til EU. Det, du har fundet om "One stop shop", er faktisk relevant i denne sammenhæng.

"One stop shop" er en ordning, der gør det muligt for virksomheder at rapportere og betale moms, der er skyldig i forskellige EU-lande, gennem en enkelt momsregistrering i deres eget hjemland. Denne ordning gælder for visse typer elektroniske tjenester, herunder webhosting, som Wix.com tilbyder.

Som dansk virksomhed kan du anvende "One stop shop" og bogføre købsfakturaen fra Wix.com som dansk moms. Du skal dog sørge for at overholde reglerne og procedurerne i forbindelse med "One stop shop" og indsende de nødvendige rapporter og betalinger til Skattestyrelsen i Danmark.

Husk at det altid er en god idé at konsultere en revisor eller en skatteekspert for at sikre, at du bogfører korrekt og i overensstemmelse med de gældende regler.

Håber det hjælper!

enig men onestooshop er jo generelt til privat B2C salg -  hvoir firmaer handler reverse charge ved at opgive moimsnummer - og så skal momsnummret mede dk foran jo iøvrigt også kunne verificeres i vies jeg linkede til, hvis det ER en dansk momsregistrering mig bekendt?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret

---------------------------------------------------------

geometry dash

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)