Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaiing laf personlig udlæg v. ukning af ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 22
Fra  BikeCircles Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino, Jeg har besluttet mig for at lukke min ApS. Der er penge i banken, samt et varetager der er svært at realisere. Jeg har et personligt udlæg i virksomheden svarende nogenlunde til det beløb der står på kontoen. Hvis virksomheden tilbagebetaler udlægget, vil det gå konkurs inden for et par måneder. Har jeg ret til at tilbagebetale udlægget, vil vidende om at det vil medføre et senere konkurs? Virksomheden har få udestående, bestående udelukkende af abonnementer med bindingsperiode.

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovligt at forfordele dig selv i forhold til andre kreditorer, når du ved det vil udløse en konkurs.

Du skal forvente at kurator som minimum vil kræve pengene betalt tilbage til konkursboet.

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 22
Fra  BikeCircles Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Karsten for svaret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

forfordeling af en selv kort inden konkurs vil bestemt kunne medføre, at kurator vil kræve beløbet indbetalt men - du har ikke udeståender af betydning, og dem kan du vel først se til at få dækket af så du ingen kreditorer har overhovedet. Hvis du så ikke har udgifter fremad, så forstår jeg ikke hvorfor det skal udløse konkurs?

Jeg ville kontakte www.earlywarning.dk for rådgivning først og høre hvad de mener der kan gøres. Det kan vel være, at anpartskapitalen så er borte - men hvis der er likvider til du kan tilbagebetale lånet, så udløser det jo ikke konkurs - det kræver at du har gæld du ikke kan betale

Omvendt, hvis der ER likvider til at betale dig lånet tilbage, og ikke anden gæld - når du har færdig afviklet alt det, så forstår jeg ikke hvem der skulle erklære dig konkurs - men ER der likvider og ingen gæld, så kan du vel bare lukke med skatteerklæring og så får du jo selv provenuet ud uden skat

Tabes lånet ved lukning har du ikke fradrag for det selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 22
Fra  BikeCircles Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)