Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for computer i bibeskæftigelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg arbejder til daglig som fuldtidsansat softwareudvilker, og ved siden af har jeg noget freelance virksomhed hvor jeg programmerer for nogen andre på timebasis. Jeg forventer 5-10 timer om ugen til freelance.

Jeg læser mig til at der gives fradrag for computer til selvstændige med 100 % skattefradrag og et forholdsmæssigt momsmæssigt fradrag, afhængigt af hvor meget den bruges til erhverv. Så hvis jeg køber en computer til kr. 10.000 inkl. moms og bruger den 50/50 til erhverv/privat, vil jeg kunne få kr. 8.000 i skattefradrag plus 2.000 * 0,5 = 1.000 i momsfradrag.

Min tanke er dog, at det jeg læser må være målrettet dem der arbejder fuldtid med deres selvstændige virksomhed, så mit spørgsmål er, hvad den nedre grænse er for hvor meget aktivitet man bør have i sin virksomhed for med ro i sindet at kunne benytte fradraget? Hvis jeg fx kun bruger den 10 % erhvervsmæssigt, er det så bare kun 2.000 * 0,1 = 200 i momsfradrag, men stadig 8.000 i skattefradrag?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du momsregistreret CVR kan du trække computer fra og % af moms i forhold til erhverv/privat og så ejes den af firmaet og skal kæbes ud ved lukning

Du kan godt opleve skat forkaste erhvervsmæssig aktivitet hvis den er lille og der alene er underskud - og så skal den ud

GHar du ikke firma men arbejder for andre som honorar eller løn kan du ikke trælkke den fra som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)