Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved investering i virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej panel,

jeg har et enkeltmansfirma, hvortil jeg også ejer et I/S. Jeg har 500.000,- i mit enkeltmands, hvor 300.000,- er beskattet ud fra VSO og 200.000,- er ikke.

Hele summen på 500.000,- bliver flyttet over i mit I/S selskab, som beskæftiger sig med bolig køb ifm. renovering og udlejning.

mit spørgsmål går På, er der noget fradrag eller skatteteknisk at gøre her, eller er det bare en overførsel og naturligvis sørge for, at kunne dække beskatningsgrundlaget på de 200.000,- i mit enkeltmands?

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan naturligvis ikke få fradrag for at investere penge. Hvis man gør det rigtigt kan man få fradrag for et eventuelt tab af investerede penge.

MEN, her er der ikke tale om en investering, da du ikke køber andele/anparter/aktier af dit I/S, men derimod et lån fra din enkeltmandsvirksomhed til dit I/S, hvor der skal beregnes markedsrente.

Du skal samtidig være opmærksom på at det som udgangspunkt ikke er lovligt at udlåne VSO midler. Der er enkelte undtagelser, hvor en af dem måske kan bruges i din situation. Men det er noget, hvor du bør tage en revisor med på råd, da det mig bekendt kan udløse fuld personlig beskatning af de 300.000 kr., hvis du begår fejl.

Vær også opmærksom på om den løsning du ender ud i er en kontrolleret transaktion, som skal indberettes til skat.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)